عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
امام جمعه موقت تهران:
آیت‌الله صدیقی گفت: امام حسین(ع) به همه ما درس استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داده که زیر سلطه دشمنان نرویم.

عقیق: آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه محرم الحرام در هیات الزهرا(س) برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن کریم در قیامت از انسان‌ها سوال می‌شود عمر خود را در دنیا چگونه سپری کردید.
وی افزود: لازم است انسان در حیات دنیوی زندگی عالمانه و عاقلانه داشته باشد زیرا در جهالت و نادانی حقایق دیده نمی‌شود و سود و منفعت در عقل و علم یافت می‌شود.
آیت‌الله صدیقی با تاکید براینکه دوستی و دشمنی انسان با دیگران باید برمبنای عقل و عالمانه باشد، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: در دنیا بر اساس توهمات و شایعات زندگی نکنید و بنای زندگی خود را محکمات قرار دهید. معمولا علم با شنیدن و دیدن حاصل می‌شود از این رو انسان باید از گوش و چشم خود صیانت و حفاظت کند و تلاش کند اطلاعات نیکو و مفید را ببیند و بشنود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جهاد انسان را به کمال می‌رساند، اظهار داشت: شهدا و مدافعان حرم حیات خود را در ایثار و جهاد یافتند، طبق آیات قرآن کریم؛ کسی حق ندارد شهدا را مرده فرض کند بلکه آنان نزد خداوند متعال زنده هستند و روزی دریافت می‌کنند.
وی افزود: کسی در عالم دنیا نمی‌تواند حقیقت حیات شهدا را درک کند. مرگ شهدا را نابود نکرده بلکه این شهدا بودند که مرگ را نابود کردند و به حیات حقیقی دست یافتند و سعادتمند شدند. انسان در عالم دنیا برای زندگی اخروی خود توشه تهیه می‌کند.
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دار دنیا جایگاه مجاهدت و تجارت است، گفت: زندگی اخروی حیات ابدی انسان است بنابراین انسان باید در این وقت اندک تنها به حیات طیبه فکر کند و چگونه می‌تواند به آن دست یابد و از شقاوت رها شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در عالم تجلی کرد و عقول را معطوف خود ساخت، عنوان کرد: انسان تا زمانی که زیر سلطه دشمنان نرود و فرهنگ بیگانه را قبول نکند و استقلال اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فردی خود را لگد مال نکند حیات دارد در غیر این صورت میتی بیش نیست.
وی با بیان اینکه انسان قدرت طلب برای حفظ قدرتش هیچ خط قرمزی را رعایت نمی‌کند، گفت: چنین فردی با هر گونه دشمنی دشمنان می‌سازد تا مبادا قدرتش را از دست بدهد. انسان با ایمان اراده‌اش به اراده خداوند متصف است و می‌داند که اهل بیت(ع) اراده خداوند هستند.
آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه اراده خلاقیت ایجاد می‌کند و پیروزی‌ها از آن کسانی است که اراده الهی داشته باشند، عنوان کرد: این افراد بی اراده هستند که اقتصاد کشور را بهم می‌ریزند دشمن به این افراد کاری ندارد. امروز همه ترس دشمنان از افرادی مانند شهید حججی‌ها است که اراده‌ای الهی دارند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنگ را اراده پیش می‌برد نه سلاح، گفت: امروز غربگراها تنها به دنبال مذاکره با آمریکا هستند. اما جوانان با ایمان و متعهد می‌توانند با مدیریت صحیح در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارند. ما جوانان مومن و متعهدی داریم که در دانشگاه‌ها به کسب علوم اهتمام ویژه دارند و افرادی همچون شهردار بدانند که آنان به هیچ عنوان از انقلاب رویگردان نمی‌شوند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین