عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
رییس شورای هیات‌های مذهبی استان تهران:
علیرضا سودایی گفت: متأسفانه زمانی که نمایشگاه عطرسیب افتتاح شد، شهرداری به ما اعلام کرد، هیچ کمکی به هیات ها نمی‌توانیم بکنیم.
عقیق:«علیرضا سودایی» رییس شورای هیات‌های مذهبی استان تهران گفت: نمایشگاه عطر سیب یک نمایشگاه تخصصی ویژه هیات‌های مذهبی بود که همه ساله در جهت حمایت از هیات‌های مذهبی در بوستان ولایت شکل می‌گرفت و غرفه‌هایی در آنجا کالاهای فرهنگی و کالاهای مورد نیاز هیات‌ها را عرضه می کردند. شهرداری تهران هم هر سال کارت‌های خریدی را به عنوان هدیه به هیات‌های مذهبی می‌داد.

وی افزود: متأسفانه یکسری آسیب‌هایی در این نمایشگاه وجود داشت که چون متولی آن، شورای هیات‌های مذهبی و سازمان تبلیغات بود، این آسیب‌ها به آن‌ها برمی‌گشت. امسال تصمیم گرفتیم که این آسیب‌ها از بین برود به همین دلیل کمیته ای را حدود ۲ ماه پیش با عنوان کمیته نمایشگاه عطر سیب دایر کردیم که در این کمیته از شهرداری دعوت کردیم در جهت بهتر برگزار کردن این نمایشگاه باهم  نشست هم‌اندیشی داشته باشیم. این کمیته برگزار شد و بعد از یک جلسه مدیر کل امور فرهنگی شهرداری به ما اعلام کردند که امسال کاهش اعتبار در جهت کمک به هیاتهای مذهبی را داریم و قرار است همین مبلغ به عنوان هدایا یا کمک‌های مذهبی به هیات ها پرداخت شود.

سودایی ادامه داد: به همین دلیل ما از خیرین مذهبی درخواست کردیم که امسال کمک هایی را به این بخش بکنند و به شهرداری اعلام کردیم که اگر برای برپایی نمایشگاه عطر سیب مشکل دارند، ما آمادگی داریم که این نمایشگاه را خودمان برگزار کنیم و کمک هایی که قرار است به هیات های مذهبی کنید را می توانید در قالب همین نمایشگاه به هیات‌های مذهبی اهدا کنید که در این مورد توافقاتی انجام شد. بعد از مدتی که برای این کار مراجعه و مکاتباتی با «ولی الله شجاع پوریان» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در شهرداری انجام دادیم، به ما اعلام شد که مبلغی که در نظر گرفتیم مربوط به نمایشگاه عطر سیب نیست و در واقع آن مبلغ هم کتمان شد.

رییس شورای هیات‌های مذهبی استان تهران تصریح کرد: به دنبال این قضایا، ما اعلام کردیم، خودمان این نمایشگاه را برگزار می کنیم که به ما اعلام کردند، شهردار به ما دستور داده که خودمان این نمایشگاه را برگزار کنیم، ما هم موافقت کردیم چون هدف ما این بود که این نمایشگاه برپا شود. در نهایت، طی جلسه‌ای که هفته گذشته قبل از دایر کردن نمایشگاه گذاشته شد، به ما اعلام شد که چون امسال اعتبارات ما کم است، مبلغ کمتری را برای کمک به هیات های مذهبی در نظر گرفته ایم که صورتجلسه آن در سازمان تبلیغات موجود است. سازمان تبلیغات باز هم در این جهت اعلام آمادگی کرد و قرار شد، نماینده شورای هیات های مذهبی در نمایشگاه عطر سیب مستقر شوند و هیأت ها در آنجا حضور پیدا کنند و بعد از تأیید شورای هیات های مذهبی، به شهرداری مراجعه کنند و بن‌های خرید کالا را که همه ساله به آنها می‌دانند را دریافت کنند.

سودایی افزود: متأسفانه درست زمانی که نمایشگاه عطرسیب افتتاح شد به ما اعلام کردند، ما هیچ کمکی به هیات ها نمی‌توانیم بکنیم و فقط این نمایشگاه دایر و غرفه‌هایی در آنجا دایر شدند که هیچ کمکی در آن به هیات‌ها نشد. این نمایشگاه با هیچ استقبالی مواجه نشد و حتی آسیب‌هایی را هم برای ما به وجود آورد چون خیلی از هیات‌ها به ما اعتراض کردند که چطور شهرداری هزینه های زیادی را در پارک ها تحت عنوان کنسرت‌ها و ... متقبل می شود ولی روی کمکی که همه ساله به هیات ها برای برگزاری مراسم مذهبی می‌کردند، حساسیت داشتند و هیچ مبلغی را در این خصوص پرداخت نکردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین