عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
تهیه کننده و کارگردان برنامه «بچه‌های مسجد» گفت: ما شاهد کانون‌هایی در مساجد هستیم که در روستاها با شهرهای کوچک اقدامات فوق العاده بزرگ و مهمی انجام داده‌اند که در رشته‌های مختلف صورت گرفته است.
عقیق:«مهدی حاجی» تهیه کننده و کارگردان برنامه «بچه‌های مسجد» در گفت‌وگویی گفت: علت اهتمام بنده برای تولید این برنامه به حدود بیست و چند سال قبل باز می‌گردد. زمانی که خودم یک بچه مسجدی بودم و مدام آرزو می‌کردم تا از ظرفیت مسجد در امورات مختلف استفاده شود تا بتوان نوجوانانی با سلایق و هنرهای مختلف در مسجد گرد هم آورد.
وی افزود: از همان دوران علاقه داشتم زیبایی‌های دینی را با رویکردهای هنری به جامعه معرفی کنم و بعدها که بزرگتر شدم فهمیدم این یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، مشکل این بود که بستر مناسبی که جامع و مانع باشد را نمی‌یافتم. تا اینکه روزی تابلوی کانون فرهنگی هنری مسجد قدس نظرم را جلب کرد و در زمان کوتاهی دیدم که یکی از ارکان کانون شده و بسیار آموخته و آموخته‌ام.

وی اظهارداشت: امروز بر این باورم که به فضل الهی و در سایه‌سار خدمات ارزنده کانون های مساجد و بسیج، در رسانه ملی مورد اقبال مردم خوب کشور و اهالی رسانه قرار گرفته‌ام. لذا بر خود فرض می‌دارم ادای دین کنم به خدمات کم نظیر کانون و با توجه به شناخت عمیقی که از اهداف و برنامه‌های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارم تلاش می‌کنم تا به ابعاد ناگفته فعالیت‌های کانون و بچه‌های مسجد بپردازم.

وی درباره تفاوت‌های سری جدید این برنامه نیز عنوان داشت: ما در سری جدید از استودیو خارج شدیم و دوربین برنامه بچه‌های مسجد، به عنوان یک مخاطب پرسشگر وارد کانون می‌شود و توسط یکی از بچه‌های همان مسجد فعالیت‌های کانون را به نمایش می‌گذارد. این زاویه دید در قدم‌اول نگاه خنثی توانمندی‌های مساجد را می‌بیند و پس از دیدن ویژگی‌های جذابی از برخی فعالیت‌های کانون ، با سایر بخش‌ها نیز آشنا می‌شود.

وی افزود: ما شاهد کانون‌هایی هستیم که در روستاها با شهرهای کوچک اقدامات فوق العاده بزرگ و مهمی انجام داده‌اند که در رشته‌های مختلف صورت گرفته. برای مثال کانونی را داشتیم که از محل درآمدهای کانون و با ارتباط خوبی که با خیرین ایجاد کرده‌اند، خواسته‌اند اردوگاهی به مساحت پانزده هزار متر مربع بسازند یا باغ‌ها و مراکز پرورش ماهی ایجاد کرده‌اند و از همین طریق برای چندین نفر در همان کانون اشتغال‌زایی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: به همت معاون محترم فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد کشور طرح جدید برنامه تلویزیونی بچه‌های مسجد با مشاوره و راهنمایی‌های ایشان طراحی و اجرایی شده، چرا که در این برنامه تلاش می‌شود اقدامات ارزنده، بدیع و ممتاز ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور که تاکنون تقریبا رسانه‌ای نشده بود در این برنامه گنجانده شده و به نوعی برای عموم مردم ارائه شود.

حاجی در ادامه به فارس گفت: یقینا اگر همراهی و نظر مثبت آقای مهندس جعفری جلوه نبود، تولید و  پخش مناسب برنامه بچه‌های مسجد اتفاق نمی‌افتاد. باید تشکر ویژه‌ای کنم از مدیر محترم گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما سرکار خانم آذر هوش که واقعا دلسوزانه و با روی گشاده از طرح استقبال کردند و با مشاوره‌های ارزشمندشان در بهتر شدن برنامه و پخش مناسب آن بسیار موثر بودند.

وی در پایان گفت: برنامه بچه‌های مسجد از تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال جاری که مصادف با روز جهانی مسجد بود از شبکه دو سیما پخش شده و هم اکنون با حال و هوای محرمی قبل از اخبار جوانه‌هاحوالی ساعت ۱۵:۴۵ به مدت ده دقیقه پخش می‌شود و در حال ایجاد ارتباط با مخاطبان خود است و به زودی با اتفاقات خوبی که در فضای مجازی با همراهی بچه‌های مسجد رخ خواهد داد شاهد جریان بزرگی با عنوان بچه‌های مسجد خواهیم بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین