عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
ماه محرم با کشف پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس، خاطرات زیادی را در دفتر تفحص ابدان پاک مردان خدا جاودانه کرده است.
عقیق:در هنگام جنگ تحمیلی هشت ساله، به‌دلیل نامساعد بودن وضعیت جغرافیایی مناطق عملیاتی، حجم آتش دشمن و قرار گرفتن شهدا در محدوده‌ای بین نیروهای خودی و دشمن، امکان جابجایی و انتقال ابدان شریف تعداد زیادی از شهدا فراهم نشد. بعد از پذیرش قطعنامه 598 و پایان گرفتن جنگ تحمیلی یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار مسئولان نظام اسلامی قرار گرفت، تلاش برای تفحص(جست‌وجو) و کشف مفقودین جنگ تحمیلی بود.
تفحص پیکر مطهر شهدا سال‌هاست که در مناطق عملیاتی مختلف جنوب و غرب کشور و مناطق برون مرزی در کشور عراق انجام شده و تاکنون تداوم یافته است. در این راه تاکنون بیش از 50 تن از اعضای تیم تفحص(جستجوگران نور)، شهید و بیش از 120 نفر جانباز شده‌اند. بعد از پیدا شدن بیش از 40 هزار شهید در طول عملیات‌های تفحص پیکرهای مطهر شهدا، با کاوش حدود چهار هزار و 200 شهید دیگر کار تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید.
ماه محرم نیز با کشف پیکر شهدا خاطرات زیادی را در دفتر تفحص ابدان پاک مردان خدا جاودانه کرده است. ماجرای پیکر مطهر شهیدی که در  محرم سال 93 در جزیره مجنون کشف شد جالب بود، اولین شهید این مرحله از عملیات تفحص که پشت پیراهن نوشته بود: «راه قدس از کربلا می‌گذرد». در حالی که بچه‌های تفحص هم به تازگی از سفر کربلا بازگشته بودند. فیلم تفحص این شهید ماه محرم در ادامه قابل مشاهده است:

شهید درستی  متولد سال 1338 در شهرستان بابل مازندران بود. او در بهمن ماه سال 64 به جبهه رفته و بعد از عملیات والفجر8 در تاریخ 22 اسفند در  منطقه‌ عملیاتی فاو مفقود و در سال 91 بعد از 27 سال پیکر پاکش در خاک عراق پیدا شد.
تفحص پیکر مطهر شهید حسن درستی یک روز قبل از محرم سال 91 در منطقه فاو انجام شد. پیکر مطهر این شهید مؤذن با یک پرچم «یا ثارالله» پیدا شد. فیلم تفحص این شهید در ادامه قابل مشاهده است:



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین