عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۷
آخرین روز ماه شعبان با حاج ماشاالله عابدی در هیئت روضة الشهدا؛
خوب است گاهی آدم تنهایی بنشیند و دعابخواند ببیند که آیا تنهایی هم می نشیند که دعای ابوحمزه بخواند؟ یا همه اش به بهانه این و آن است؟

عقیق: مراسم مناجات خوانی شب های پایانی ماه شعبان المعظم در حسینیه امیرالمومنین علیه السلام با مناجات خوانی حاج ماشالله عابدی برگزار شد.

گزیده سخنان حاج ماشاالله عابدی درباره مناجات شعبانیه در آخرین روزهای ماه شعبان:

*یکی از دعاهایی که خیلی روی آن تأکید شده مناجات شعبانیه است و لابد شنیده اید که مقام معظم رهبری فرمودند: " من از امام پرسیدم: کدام دعاها از همه برجسته تر است؟ امام راحل فرمودند: مناجات شعبانیه و دعای کمیل از همه دعاها برجسته تر است."

*مرحوم علامه طباطبایی میفرمایند: دعاهایی که مآثور، یعنی از معصومین است این خصوصیت را دارد که از اول تا آخرش با هم پیوند دارد، یعنی یک خصوصیتش این است. مثلا راجع به دعای ابوحمزه ثمالی، علامه طباطبایی می فرمایند: که این دعا این خصوصیت را دارد یعنی همه اش پیوسته است. حالا مناجات شعبانیه هم پیوسته است. غیر از اینکه سندش معتبر است، خود محتوایش هم نشان میدهد، اصلا از غیر معصوم بر نمی آید.

*شاید حرفهایی که در مناجات شعبانیه است در هیچ دعایی حتی دعای کمیل هم نباشد و مناجات شعبانیه از جمله دعاهایی است که شاید همه معصومین میخواندند، اصلش از امیر المؤمنین علیه السلام است ولی امام حسن علیه السلام هم میخواندند این دعا را، امام حسین علیه السلام هم میخواندند، امام رضا علیه السلام هم میخواندند، امام زمان علیه السلام هم میخوانند.

*خوب است گاهی آدم تنهایی بنشیند و دعابخواند ببیند که آیا تنهایی هم می نشیند که دعای ابوحمزه بخواند؟ یا همه اش به بهانه این و آن است؟

*مرحوم آیت الله شاه آبادی بزرگ، استاد امام (ره).خیلی آدم بزرگی بود.میفرمایند: دعا قرآن صاعد است. قرآن، قرآن نازل است «انا انزلناه فی لیلة القدر» از طرف خدا آمده است پایین، دعا از طرف اولیای خدا و امامان خدا بالا میرود، برای خدا میخوانند.

*دستور داریم هر وقت میخواهیم دعا کنیم اولش صلوات بفرستیم، دعا کنیم، آخرش هم صلوات بفرستیم، این مناجات شعبانیه آخرش هم صلوات دارد و میفرماید که دعای اول مستجاب است میگوییم خدایا درود بفرست بر پیغمبر و آلش و آخرش هم که مستجاب است، این وسطش هم حالا که خدا اول و آخرش را مستجاب میکند این وسطش را هم مستجاب میکند انشاالله.

اصلا صلوات خیلی ذکر برجسته ایست، یکبار آقای بهجت مشهد بودند، رفتیم نماز خواندیم، نماز خواند بعد هم می خواست برود خانه شان ما هم با او رفتیم، یک افرادی هم بودند که وقتی دم درب خانه رسیدیم، به پسر آقا گفتند که ما یک سؤالی داریم. خیلی اصرار داشتند به داخل بروند و از آقا سؤال کنند. پسر آقا گفت: سؤالتان چیست؟، گفت میخواهم یک ذکری از آقا بگیرم، گفت این سؤال را از آقایم کردم این جواب را داده است، شما هم بروید همین جواب را میدهد، فرموده "صلوات" بفرستید، هر وقت از صلوات خسته شدید اسغفار کنید«استغفرالله ربی و اتوب الیه»، از استغفار خسته شدید "صلوات" بفرستید،صلوات، استغفار، صلوات، استغفار".

*رفته بودیم خدمت مقام معظم رهبری، مداحان بودند و شاعران بودند و یک جمع کمتری بود از مراسم تولد حضرت زهرا سلام الله علیها. شعرا شعر میخواندند. آقای انسانی و ... بعدا از ما پرسیدند که شعر کی از همه بهتر بود؟، گقتم همه حواسم پیش آقا بود اصلا متوجه نشدم، واقعا هم همه اش متوجه اقا بودم، نزدیک آقا هم بودم، گاهی کسی آدم را دوست دارد، وقتی حرف میزنی شش دانگ گوش میکند، گاهی از آدم خوشش نمیاید، هیچی.

*«واسمع دعائی اذا دعوتک» یک معنایش میتواند این باشد: یعنی مثل کسی که دوستش داری، « واسمع ندایی اذا نادیتک »: وقتی تو را ندا میکنم - معنی ندا فریاد از دل است – بشنو « وأقبل الیّ اذا ناجیتک» به من اقبال کن توجه کن، وقتی که با تو نجوا میکنم یعنی اگر خدا به آدم توجه کند، همه وجودش لذت دارد، کیف دارد، اشکش جاری میشود.

*یک روز عرفه ای بود، خیلی سال پیش، آنوقت ها روز عرفه اصلا اینطور نبود، یعنی کسی با خبر نبود که روز عرفه است، دعای عرفه چیست، یک جایی بودیم آقا فخر هم بود، آقا فخر یکی از بزرگانی بود که از دنیا رفت، تک و تنها دعای عرفه میخواند ما آنجا تماشاچی بودیم، یادم است که محاسن سفید بلندی داشت قیافه اش مانند روحانی ای بود که عمامه اش را برداشته ای ولی عمامه ای نبود.شدیدا گریه میکرد و اشک میریخت. بنده خدایی گفته بود رفته بودم قبرستان بقیع چشمم افتاد به او مانند شیر آبی که واشرهایش را برداشته اند همینطور اشک میریخت، شیفتگی ای است، اگر آدم در این لذت ها بیفتد، آن وقت میگوید اگر لذت ترک لذت بدانی، دگر لذت نفس را لذت نخوانی.

در پایان این سخنان، مداح اهل بیت علیهم السلام، حاج ماشالله عابدی شروع به مناجات خوانی کرد که در ادامه می توانید صوت این مناجات خوانی را بشنوید.

هیئت روضة الشهدا خیابان ایران، خیابان قادری، کوچه رئوفی حسینیه امیرالمومنین علیه السلام هر هفته شب های دوشنبه (یکشنبه شب ها) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد.



دریافت فایل صوتی - مناجات شعبانیه - حاج ماشالله عابدی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
1
خیلی ممنون خیلی جالب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
2
واسمع دعائي اذا دعوتك .التماس دعا .عالي بود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
3
2
خدا خیرشون بده بچه های هیئت روضه الشهدا رو مخصوصا حاج آقا غلامعلی زاده و حاج آقا صابری که واقعا این دو بزرگوار برای هیئت زحمت میکشند .
حاج ماشاءا... عابدی هم خدا حفظشون کنه .
محسن
|
United States of America
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
1
2
خیلی ممنون ، خیلی برنامه خوبی بود ، از حاج آقا عالیا و حاج آقا گلبازیان هم تشکر میکنم که برای هیئت زحمت میکشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
1
1
این چه عکسیه هز کله من؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
0
1
حاج آقا یدونن !
سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
0
2
سلام علیکم
خدا ب عقیق
و دست اندرکاران عقیق
سلامتی و طول عمر
عنایت بفرماید
که از هیئت فرهنگی روضه الشهدا
و تمام هیئات زحمت می کشند گزارش تهیه کنند.
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
0
1
((سامانه پیامکی هیئت روضه الشهدا ))

30005651644111

عضویت عدد 1 را ارسال کنید

لغو عضویت عدد2 را ارسال کنید
محسن ساروقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
1
3
خداوند به حاج ماشاالله طول عمر و عافیت بده که سالهاست با نوای گرمش مردم بخصوص جوانهارو به خدا نزدیکتر میکنه
لیلا خاکدامن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
1
سلام در جایی خواندم گه آیت اله بهجت در حاشیه قرآن خود دعایی مخصوص زمان اذان صبح نوشته که سریع الاجابه است اگر آنرا می دانید ممنون میشم برام بفرستید
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
1
2
سلام ان دعایی که ایت الله بهجت ره در حاشیه کتاب شخصی خویش یاد فرموندند این است:
در بین طلوعین یعنی بین فجر صادق و‌فجر کاذب (۵دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵دقیقه بعد اذان صبح )۱۴بار صلوات
سپس ۴۰بار یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی
سپس دوباره ۱۴بار صلوات
فرمودند که هر حاجتی داشته باشید براورده میشود ولو‌انکه ان حاجت تشرف خدمت امام زمان ع باشد
برادر یا خواهر عزیزم ما را به حرمت صلوات فراموش نکنید و اگر این ختم را انجام دادید برای حل مشکلمان دعا کنید
یا حق
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین