عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از آغاز فاز دوم طرح ملی حفظ قرآن بلافاصله پس از پایان دهه اول محرم خبر داد و گفت: این مرحله از طرح بامحوریت حفظ سوره‌های «طارق تا بینه» برگزار می‌شود.
عقیق:نشست خبری جشنواره جبرئیل امین ویژه گردهمایی حافظان کل مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و تجلیل از 260 حافظ قرآن این مؤسسه که در یک سال اخیر حافظ شده‌اند با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه و حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

تعامل با مؤسسات قرآنی در دستور کار اوقاف

در این نشست حسینی طی سخنانی همکاری و تعامل با مؤسسات را یکی از کارهای این سازمان در حوزه تربیت حافظان قرآن دانست و گفت: سازمان اوقاف یکی از اولین نهادهایی است که پس از خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ وارد عمل شد و این سازمان به جز برنامه‌های مختلف خودش همکاری و تعامل با مؤسسات قرآنی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داد.

استقرار برخی مراکز حفظ بیت‌الاحزان در بقاع متبرکه و مکان‌های زیر نظر اوقاف

وی ادامه داد: یکی از مؤسسات موفق در تربیت حافظ قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان است که سازمان اوقاف طی بخشنامه‌ای به ادارات کل سراسر کشور دستورات لازم را برای همکاری با این مؤسسه را صادر کرد و امروز بسیاری از مراکز حفظ قرآن بیت‌الاحزان در بقاع متبرکه و یا ساختمان‌های زیر نظر اوقاف مستقر هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درخصوص برگزاری طرح ملی حفظ قرآن، گفت: این طرح امسال با محوریت حفظ جزء 30 قرآن کریم کار خود را آغاز کرده و پیوست رسانه‌ای آن طرح 1452 است.

آغاز فاز دوم طرح ملی حفظ قرآن بلافاصله پس از دهه اول محرم

حسینی از برگزاری این طرح در 3 فاز خبر داد وگفت: این طرح قرار است در سه مرحله و در فصول تابستان، پائیز و زمستان برگزار شود که البته طرح تابستانی به دلیل تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها آنگونه که باید عموم علاقمندان را درگیر نکرد اما این طرح در فصل پائیز با محوریت سوره‌های طارق تا بینه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح بلافاصله بعد از دهه اول محرم و با آغاز ماه مهر کار خود را آغاز می‌کند و طرح زمستانی هم قرار است با محوریت سوره‌های نباء تا بروج برگزار شود که جزئیات آن در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین