عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در نشست خبری خبر داد
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با اشاره به حضور رئیس مجلس در جشنواره جبرئیل امین گفت: ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه در این جشنواره تجلیل می‌شوند.
عقیق:نشست خبری جشنواره جبرئیل امین ویژه گردهمایی حافظان کل مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) و تجلیل از 260 حافظ قرآن این مؤسسه که در یک سال اخیر حافظ شده‌اند با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

۲۲ سال فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان و گشسترش به سراسر کشور

در این نشست شاهسونی طی سخنانی با اشاره به تأسیس مؤسسه بیت‌الاحزان در 22 سال قبل، گفت: این مؤسسه 22 سال قبل فعالیت خود را در یکی از روستاهای شهرستان استهبان فارس آغاز کرد و به مرور در سطح استان و کشور گسترش یافت تا جایی که امروز 180 شعبه و 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور دارد. همچنین امسال طرح رحله برای چهارمین دوره ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب در ایام تابستان برگزار شد.

تجلیل از ۲۶۰ حافظ قرآن بیت‌الاحزان در جشنواره جبرئیل امین

وی درخصوص برگزاری جشنواره جبرئیل امین گفت:‌ این مؤسسه همه ساله جشنواره‌ای برای تجلیل از حافظان قرآن برگزار می‌کند که امسال با نام جبرئیل امین برگزار و 260 حافظ کل که طی یک سال توسط این مؤسسه تربیت شده‌اند، تجلیل خواهند شد. همچنین با تربیت این تعداد حافظان قرآن امسال رکورد تربیت حافظ کل قرآن در مؤسسه بیت‌الاحزان شکست.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان از حضور قرآن‌آموزانی از دیگر کشورها در مراکز این مؤسسه خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر قرآن‌آموزانی از کشورهای دیگر خصوصاً عراق و پاکستان در مراکز ما حضور پیدا می‌کنند که سال گذشته 14 نفر از این افراد حافظ کل قرآن شدند و امسال هم 36 نفر مشغول حفظ هستند.

حضور رئیس مجلس در جشنواره جبرئیل امین

وی از حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در جشنواره جبرئیل امین خبر داد وگفت: این جشنواره روز دوشنبه 19 شهریور باحضور دکتر لاریجانی و دیگر مسئولان کشوری و استانی به همراه 6 هزار نفر از حافظان، قرآن‌آموزان و دست‌اندرکاران مؤسسه بیت‌الاحزان برگزار می‌شود.

مشکل مرکز حفظ قرآن تهران بادستور رئیس سازمان اوقاف حل شد

شاهسونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکلات مکانی مرکز حفظ قرآن تهران،‌گفت: این مرکز طی سال‌های اخیر دچار مشکلات فراوانی بود و ظرف دو سال 4 بار مکانش تغییر کرد اما با دستور رئیس سازمان اوقاف و مدیر کل اوقاف استان تهران ساختمانی در منطقه کرشت شهرستان پردیس به ما تحویل داده شد و امیدواریم این ساختمان محل دائمی مرکز حفظ قرآن تهران باشد. البته این ساختمان کامل نیست و امیدواریم در تجهیز آن خیران و مسئولان به ما کمک کنند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان بااشاره به همکاری‌های نهاد‌های مختلف خصوصاً در زمینه آزمون حفظ قرآن خبر داد و گفت: امیدوارم این جشنواره هم سال‌های آینده باحضور حافظان قرآن همه مؤسسات قرآنی کشور به صورت مشترک برگزار شود.

وی درخصوص حمایت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از بیت‌الاحزان گفت: مؤسسه‌ای با ۱۸۰ شعبه و ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن سالانه میلیارد‌ها تومان هزینه دارد که بخش اعظم آن توسط خیران و موقوفات تأمین می‌شود و در این زمینه معاونت قرآن و عترت هم کمک‌هایی به ما می‌کند که البته این کمک‌ها متفاوت است و می‌توان گفت به صورت میانگین سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان توسط معاونت به ما کمک می‌شود که از این عزیزان تشکر می‌کنیم، البته سازمان اوقاف هم در زمینه تربیت حافظان قرآن کمک‌های خوبی به ما داشته خصوصاً در زمینه تأمین مکان برای مراکز حفظ که بزرگترین مشکل مراکز هم همین مشکل مکان است کمک کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین