عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
حجت‌الاسلام قمی در جمع نوجونان و جوانان محله هرندی تهران:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایمان را راه حل همه مشکلات جامعه دانست و گفت: مؤمن مثل مولایش امیرالمؤمنین صبور است. مؤمن در راه خدا قیام و جهاد می‌کند. مثل شهدا که هرکاری از دست‌شان برمی‌آمد انجام دادند تا ما در آسایش زندگی کنیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عصر جمعه ۱۶ شهریور در تجمع نوجوانان محله هرندی در مسجد حجتیه گفت: اگر زمانی با قلبت به کسی اعتماد کردی، به آن حالتت ایمان گفته می‌شود و وای به حال کسی که ایمان را جدی نمی‌گیرد. خطاب قرآن بیشتر از همه با افراد با ایمان است. از بین این آدم‌های بزرگ است که امام علی (ع) را الگوی خود قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند مانند او زندگی کنند.

وی با اشاره لزوم الگو قرار دادن ائمه معصومین (ع) در زندگی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره امام(ره) فرمود که او به همه فهماند که علی‌وار زیستن افسانه نیست. شما جوانان هم در زندگی باید ببینید که الگوی زندگی شما چه کسی است؟ پیغمبر خدا هم روی همین زمین و در میان همین مردم زندگی کرد. پس می‌شود در همین زمان و در همین زمین حسینی بود. منتهی ظاهر فقط مهم نیست، ایمان هم مهم است. کسی که ایمان ندارد، مثل کسی است که در جای خود زمین‌گیر شده و دیگر نمی‌تواند کاری کند.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: ممکن است کسی ظاهراً زندگی خوبی داشته باشد،‌ اما بدون ایمان زندگی‌اش صفا ندارد. زندگی‌اش روح ندارد. زندگی باید به دل بنشیند و ایمان در دل است. نشانه ایمان هم خوب بودن است، کسی مؤمن است خیر او به بقیه می‌رسد. مؤمن کسی است که خدا را دوست دارد و به خاطر خدا هرکاری می‌کند، مؤمن است. برای خوب بودن باید تلاش کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مشکلات جاری کشور اظهار داشت: مؤمنین می‌توانند مشکلات را حل کنند، چون مؤمن گره از کار مردم باز می‌کند. مؤمن با صبر مشکلات را حل می‌کند، چون مؤمن مثل مولایش امیرالمؤمنین صبور است. مؤمن در راه خدا قیام و جهاد می‌کند. مثل شهدا که هرکاری از دست‌شان برمی‌آمد انجام دادند تا ما در آسایش زندگی کنیم.

وی در پایان گفت: انسان باید در راه محبت خدا تلاش کند. محبت اکتسابی است. باید از هرچیزی که داری بگذری، تا به خدا نزدیکتر شوی. مثل امام حسین (ع) که هرچه داشت برای خدا داد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین