عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
خطبای جمعه لبنان:
خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کردند و گفتند: نباید منبر های محرم اختلافات طایفه ای و مذهبی را برجسته کنند و این مسئولیت بر گردن متولیان مجالس عزاداری است که چهره درخشانی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) ارائه دهند.
عقیق:خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کردند و گفتند: نباید منبر های محرم اختلافات طایفه ای و مذهبی را برجسته کنند و این مسئولیت بر گردن متولیان مجالس عزاداری است که چهره درخشانی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) ارائه دهند.
 سید فضل الله: مراسم عزادی باید چهره روشنی از اهل بیت (ع) نشان دهد
حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت گفت: شهر بصره عراق از بحران آب، برق، بهداشت و عدم ارائه خدمات رنج می برد و شاهد تظاهرات اعتراض آمیز در این شهر بوده که منجر به قربانی شدن چند تن شده است، همچنین بحران سیاسی بالا گرفته و احزاب بر سر رئیس پارلما یا فراکسیون بزرگتر به توافق نمی رسند.
وی افزود: از مسئولین عراقی می خواهیم که خطرات را درک کنند و تلاش خود را برای منافع کشور به کار گیرند تا این کشور در مسیر بحران های منطقه ای و بین المللی قرار ندهد.
سید فضل الله در خصوص فلسطین گفت: آمریکا بعد از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و در راستای آخرین حلقه های حذف مسئله فلسطین، کمک های خود را به آژانس آنروا قطع کرده است، این طبیعی است که آمریکا برای خدمت رسانی به رژیم اسرائیل و تثبیت موجودیت آن، این اقدام را انجام دهد.
وی ادامه داد: امّا اعراب کجا هستند؟ چرا با پرداخت صدها میلیون دلار به آنروا، این جای خالی را پُر نمی کنند، امّا برخی از آن ها صدها میلیارد دلار برای قرارداد های اسلحه می پردازند. موضع گیری اتحادیه عرب در قبال شهرک سازی و حذف مسئله فلسطین چیست؟
امام جمعه بیروت اشاره کرد: متأسفانه سکوت مرگبار در قبال محاصره غزه، افزایش شهرک های اسرائیلی، اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب این روستا و آن روستای فلسطینی و ترور فعالان فلسطینی ادامه دارد.
سید فضل الله در خصوص ایام محرم گفت: در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید تمامی ارزش های حسینی در مبارزه با ستمگران، فاسدان و کسانی که به بیت المال دستبرد می برند، ترویج شود.
وی افزود: نباید منبر های محرم اختلافات طایفه ای و مذهبی را برجسته کنند و این مسئولیت بر گردن متولیان مجالس عزاداری است که چهره درخشانی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) ارائه دهند.
شیخ خطیب: مجالس عزاداری در جهت ترویج نهضت عاشوار برگزار شود شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: در آستانه ماه محرم که در آن امام حسین (ع) جان خود را برای حفظ دین، مقابله با انحراف آن، ظلم، تحقق عدالت و تحکیم ارزش های معنوی و اخلاقی تقدیم کرد، لذا در این ایام می خواهیم که مجالس عزاداری مورد توجه قرار گیرد و قیام آن حضرت که برای اصلاح جامعه و نجات بشریت از ظلم و انحراف انجام گرفت، ترویج شود.
شیخ خطیب تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه را محکوم کرد و گفت: دولت لبنان باید در قبال این تجاوز اقدام بازدارنده داشته باشد و طرف های سیاسی و حزبی باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.
وی ادامه داد: ما رژیم صهیونیستی را مسئول جنگ منطقه ای می دانیم و این تجاوز در راستای حمایت از تروریست هایی است که از ارتش سوریه و هم پیمانان آن شکست خورده اند.
 نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان تصریح کرد: اظهارات دشمنان سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان در ادلب برای توقف عملیات آزادسازی ادلب در تروریسم است.
شیخ یاسین: رهبری حکیمانه رهبر انقلاب، ایران را از جنگ اقتصادی سربلند بیرون می آورد
شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: تأخیر در تشکیل دولت جدید منجر به طولانی شدن بحران و افزایش مشکلات می شود.
وی اشاره کرد: پروژه صهیونیستی آمریکایی در متعرض ملت ایران و عراق شده است و امیدواریم که مسئولین عراق با عمل به توصیه های آیت الله سیستانی جلوی فتنه را بگیرند و با فساد مالی و اداری مقابله کنند.
شیخ یاسین تاکید کرد: رهبری حکیمانه آیت الله سید علی خامنه ای می تواند ایران در جنگ اقتصادی سربلند و پیروز بیرون آورد.
رئیس انجمن علمای صور تصریح کرد: اظهاراتی که از سوی آمریکا در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه می شود، در راستای حمایت از باقی مانده بقایای تروریست هاست.
وی در پایان گفت: تشدید آمریکا علیه حق بازگشت باید با تشدید میدانی نیرو های مقاومت پاسخ داده شود.
شیخ حمود: بیگانگان مانع تشکیل دولت می شوند
شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: دلیل اصلی تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان، اسباب خارجی است.
وی افزود: غربی ها در ابتدا منتظر نتیجه تجاوز به بندر حدیده در یمن بودند و الان منتظر دو مسئله هستند؛ اول دادگاه بین المللی ویژه لبنان و مهم تر از آن نبرد ادلب است که نابودی توطئه جهانی علیه سوریه را رقم خواهد زد.
شیخ حمود ادامه داد: زمانی که نبرد امروز ادلب با نبرد جنگ در اواخر سال 2016 و اوایل 2017 میلادی مقایسه کنیم، سیاست های غرب آشکار می شود؛ چرا که در آن زمان داد و فریاد های زیادی در خصوص کشتار علیه شهروندان بلند شد و بعد که گرد و غبار جنگ خوابید، مشخص شد که این سر و صدا ها برای دفاع از گروه های ستیزه جو بوده است.
رئیس علمای مقاومت اشاره کرد: امروز تجربه هشدار حلمه به شهروندان و گریه بر حقوق بشر که هیچ ارزشی در یمن و سوریه و سایر مناطق ندارد، در واشنگتن و پاریس و سایر پایتخت ها تکرار می شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین