عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
قائم مقام صدا و سیما مطرح کرد:
قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروی از مکتب حسینی دژی محکم در برابر مشکلات امروز است .
عقیق:حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، پنج شنبه شب در آئین اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) که در باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادگی بخش و سراسر درس است، گفت: نهضت سرخ حسینی نهضتی غنی بود که سرود انسانیت را برای انسان به ارمغان آورده است .
وی با بیان اینکه ناگفته ها و پیام های نهفته در مکتب و سیره امام حسین (ع) باید برای همه جهانیان بازگو و تشریح شود، بیان داشت: پیروی از سیره اهل بیت (ع)  و مکتب حسینی عزت بخش و نجات دهنده انسان ها از مشکلات عصر کنونی است .
 قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز فریاد بلند حریت و آزادگی در جهان طنین انداز شده است، خاطر نشان کرد: امرز باید از ظالمان و مستکبران دنیا پرسید که به کدامین گناه خون مردم مظلوم یمن، فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و ... به ناحق ریخته می شود .
حجت االاسلام موسوی مقدم با تاکید بر اینکه سیره امام حسین(ع) سیره آزادگی و هیهات مناالذله است، تصریح کرد: پناه بردن به دژ محکم عاشورا حلال مشکلات و گرفتاری های انسان است.
وی با بیان اینکه ذاکران و پیرغلامان اهل بیت (ع) پرچمداران و ادامه دهندگان سیره اهل بیت(ع) هستند، گفت: مداحان و پیرغلامان باید ناگفته ها و درس های حیات بخش مختلف عاشورا را برای مخاطبان بیان کنند.
برپایه این گزارش، در ادامه این آئین از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و خانواده های شهدای مدافع حرم شهیدان ماشاالله شمسه و قدرت الله عبدیان تجلیل و از تمبر شانزدهمین اجلاس بین اللملی پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ع) رونمایی شد .
اهدای پرچم به محمود زمانی قمی استاندار استان یزد به عنوان میزبان هفدمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) برای سال آینده از دیگر برنامه های اختتامیه اجلاس پیرغلامان و مداحان در خرم آباد بود .

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین