عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی
استاندار لرستان گفت: دلاوران حسینی که در هشت سال دفاع مقدس زیر پرچم اهل بیت(ع) امان دشمنان را بریدند، عزت مکتب اهل بیت(ع) را استوار ساختند.
عقیق: خادمی استاندار لرستان صبح امروز چهارشنبه(۱۴شهریورماه) در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در حسینیه سپاه پاسداران استان لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بیست و چهارم ذی الحجه است که در سال دهم هجری در این روز حداقل سه جریان و رخداد مهم به وقوع پیوسته که همه مربوط به سرنوشت بشر است اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم تاریخی در این روز ؛ روز مباهله است که پیامبر اکرم(ص) دشمنان را به مباهله دعوت می کند و برای اثبات حقانیت اسلام عزیزان خود یعنی پنج تن را وارد این صحنه کرد.

 

وی با اشاره به اتفاقات روز مباهله تصریح کرد: دشمن با دیدن اهل بیت رسول خدا از مباهله منصرف و به مصالحه روی آورد و آیه تطهیر نیز در این روز به موجب این اتفاق نازل شد و در این آیه آمده است « شایسته است که اهل بیت(ع) را پاک و پاکیزه گرداند» و در امتداد این آیه ۵۵سوره مائده بر ولایت تاکید دارد.

 

استاندار لرستان تاکید کرد: مقطعی دیگر ۲۴ ذی الحجه ۶۰هجری است که انحرافات زیادی در دین رخ داد و حسین بن علی در خروج از مکه در یکی از خانه های بیست گانه مسیر خود ایستاد، حسین(ع) تنها باقی مانده روز مباهله بود، یزیدیان حسین بن علی را محاصره کردند ولی او بار ظلم را به دوش نکشید.

 

خادمی یادآور شد: امام حسین(ع) به این نتیجه رسید که اصلاح امور توسط امر به معروف و‌نهی از منکر باورپذیر می شود، او با علم باطنی و کارشکنی کوفیان به سمت کوفه رفت، بدعهدی کوفیان با قتل مسلم علنی شد اما امام حسین(ع) تلاش داشت مسیر تاریخ را عوض کند از این روز کاری که پیامر(ص) در روز مباهله کرد با همه عزیزان خود در کربلا به تصویر کشاند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) و یاران‌او مظلومانه به شهادت رسیدند و با خون خود کربلا را آبیاری کردند، شیعه هم در همه سال های بعد از کربلا روضه خوانی کردند و گریستند و فرهنگ و هویت عاشورا را محکم تر کردند و این مدیون هنر مداحان حسینی است که برای ترویج فرهنگ حسینی تلاش کردند.

 

استاندار لرستان ابراز داشت: امروز ۲۴ذی الحجه دیگری رخ داده و آن هم میزبانی استان لرستان از پیرغلامان حسینی است، این استان برای عشق ورزی به اهل بیت(ع) زبان زد است، وقت است از دلاورانی حسینی که در هشت سال دفاع مقدس زیر پرچم اهل بیت(ع) امان دشمنان را بریدند یاد کنیم، آنها‌ عزت مکتب اهل بیت(ع) را استوار ساختند.

 

خادمی در پایان گفت: این اجلاسیه ارزشمند این ‌فرصت را فراهم ‌کرد تا از پدیدآوردگان شور حسینی تجلیل کنیم و آئین عزاداری این ‌استان‌ را یادآوری کنیم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین