عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
عضو مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) را محصور به شیعه نکنید، من منبری و مداح نباید حسین را به شیعه محصور کنم، امام حسین(ع) برای تاریخ است و بگذاریم ‌امام حسین‌(ع) با تاریخ و انسان های معاصر حرف بزند.
عقیق:آیت الله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز چهارشنبه(۱۴شهریورماه) در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در حسینیه سپاه پاسداران لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه گفتمان مهمی را این اجلاس در طول فعالیت خود مطرح کرده است، اظهار داشت: براین اساس لازم است که پوشش فراوانی در این جهت صورت بگیرد تا ما بهره بیشتری از نهضت حسینی ببریم.

 

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم کمیته ای از دورن این‌ کنفرانس که از گذشته پشت سر نهاده شده تشکیل شود تا این کنفرانس از فعالیت اجتماعی بیشتر بهره ببرد، بنده شاهد بودم در فراز و فرودهایی که در این اجلاسیه نشان دادیم‌ مداح اصولی و درست کیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این اجلاسیه را باید به نظارت صدا و سیما و گفتمان دانشگاه بسپاریم زیرا ناگفته هایی را پدید می آورد و از این رو می توانیم به سمت عمق شناسی برویم.

 

آیت الله مبلغی یادآور شد: حرکت انبیاء یک حرکت فرانسلی است که در یک جامعه و حتی تاریخ حرکت اهل بیت(ع) نمی گنجد، در این میان هیچ حرکتی به اندازه امام حسین(ع) فرانسلی و پویا نبود، هیچ حرکتی به اندازه حرکت امام حسین(ع) ظرفیت و قابلیت هایی را در خود جمع نکرده بوده است.

 

وی افزود: عاشورا پر از پیام است که باید شناخته شود، شناخت زاویه عاشورا از زاویه پیام نیاز نسل های امروزی است، ما اگر بخواهیم پیام های حسینی را مورد بررسی قرار دهیم باید از زوایا علمی مورد کنکاش قرار دهیم، ابتداء هم باید مخاطبین عاشورا حسینی را مدنظر قرار دهیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مخاطب پیام های حسینی یک مخاطب تمام نشدنی است، مخاطب عاشورا زبان‌ مشترک انسانی دارد و زبان آن فرانسلی است، اگر این پیام به همه جهان منتقل شود همه سریعا درک می کنند، پیام حسینی نافذ است و از انسان ها عبور می کند و‌ محدودیت های انسانی را حذف می کند و قابل درک است.

 

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) را محصور به شیعه نکنید، من منبری و مداح نباید حسین را به شیعه محصور کنم، امام حسین(ع) برای تاریخ است و بگذاریم ‌امام حسین‌(ع) با تاریخ و انسان های معاصر حرف بزند، کسی که برای حسین(ع) کار می کند باید خود را با عاشورا منطبق کند و پیام های این روز را درک کند، ما امروز باید بگذاریم پیام عاشورا نسل های خاموش را آگاه کند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین