عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
انصاری در حالی ژست دلواپسی برای مجلس امام حسین (ع) به خود گرفته، که در فتنه ۸۸ از حامیان پروپاقرص آشوبگران بود.
عقیق:مجید انصاری از اعضای مرکزیت مجمع روحانیون در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:

    «متأسفانه مداحان موضوعات را با یکدیگر قاطی کرده‌اند. این اتفاق به دین مردم آسیب می‌زند. تحلیل سیاسی با شعر و مداحی بیان نمی‌شود. فلسفه و شکل مداحی از گذشته با چنین مسائلی در مغایرت بوده».

انصاری افزود:

    «مسائل سیاسی با سیاسی‌بازی، خط بازی و جناح بازی تفاوت اساسی دارد. حتی گویندگان و سخنوران که مسائل را تحلیل می‌کنند، تحلیل فلسفه عاشورا، فلسفه قیام امام حسین (ع) و بیان فضایل ائمه اطهار (ع) و تطبیق این موضوعات با مسائل روز جامعه را مشروط بر آن می‌دانند که اولاً با آگاهی و علم کامل از مسائل باشد. ثانیاً این تطبیق باید بدون اهانت، تخریب، غرض‌ورزی و جناح بازی باشد. در طول تاریخ مجالس امام حسین (ع) این اصول وجود داشته است اما باید به یک موضوع بسیار مهم توجه داشت. ما باید بدانیم میان آنکه با اطلاع دقیق و مطالعه کامل در جایگاه تبیین فلسفه زندگی ائمه (ع) موضوعی را مطرح می‌کند با یک مداحی که نه به لحاظ اطلاعات شخصی و نه به لحاظ مطالعات دانش و صلاحیت کافی برای بیان این موضوعات را ندارد تفاوت بسیاری وجود دارد».

انصاری در حالی ژست دلواپسی برای مجلس امام حسین (ع) به خود گرفته، که در فتنه ۸۸ از حامیان پروپاقرص آشوبگران بود.

در سال ۸۸ برخی از اعضای ارشد مجمع روحانیون همراه با سران فتنه با زیرپاگذاشتن قانون و پایمال کردن حق الناس، با دروغ تقلب در انتخابات، کشور را به آشوب کشیدند. این اقدامات نابخشودنی به شعار حذف «جمهوری اسلامی» و «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» و وحشی‌گری و کف و سوت و هلهله در روز عاشورای حسینی ختم شد. در آن مقطع سران فتنه حرمت‌شکنان روز عاشورا را مردم خداجو! نامیدند.

لازم به ذکر است که مجید انصاری در راهپیمایی غیرقانونی فتنه گران در ۲۵ خرداد ۸۸ نقش و حضوری فعال داشت. وی در این روز نه تنها در راهپیمایی غیر قانونی شرکت بلکه سخنرانی هم کرد، انصاری در این سخنرانی سعی کرد با ذکر تخلف گسترده در انتخابات و آوردن نام سران فتنه و اعلام اینکه آنها در بین جمعیت راهپیمایی کنندگان حضور دارند، راهپیمایی کنندگان را تحریک و تهییج کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین