عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
دکتر سنگری در دهمین نشست بصیرتی بانوان مداح برشمرد
دکتر سنگری گفت: امام حسین (ع) چهار محبوب خود را نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار برمی‌شمرند و مطلوب است که در هیئات نسبت به قرائت قرآن اهتمام بیشتری شود.
عقیق:دهمین نشست بصیرتی قبل از محرم ویژه اساتید، سخنرانان و مداحان در فاطمیه بزرگ تهران با حضور ۸۰۰ بانوی مداح امروز دوشنبه ۱۲ شهریور در حال برگزاری است.
در این نشست، محمدرضا سنگری، عضو هیئت علمی بنیاد دعبل و عاشورا پژوه به موضوع بایدهای مدیریت هیات در گذر زمان در راستای فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: سوگ و مرثیه در هیات خوب است اما باید معارف اهل بیت در هیئات مطرح شود. اشک، معبر و مسیر است. تنها کسی که پیش از شهادتش در عالم، هیات برگزار کردند، حضرت اباعبدالله بود.
نویسنده کتاب «آینه در کربلاست» افزود: شخص پیامبر اکرم، امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله برای شهادت ثارالله نوحه‌سرایی کردند.
سنگری در ادامه با طرح این سوال که راز بقای هیات چیست، ابراز داشت: از روز ۸ ذی الحجه تا دهم محرم الحرام امام حسین (ع) مسائلی را مطرح می‌کنند که می‌تواند نقشه راه هیات باشد. امام در وهله نخست از همراهانش می‌خواهد که دل‌سپرده و عاشق خدا باشند.
وی ادامه داد: معامله مداح باید با خدا باشد. اینکه امام حسین (ع) زمان حرکتشان از مکه به سوی کوفه را صبح زود قرار می‌دهند، بیانگر این مطلب است که هیئات باید از ظرفیت صبح غافل نشوند.
سنگری با اشاره به سخنان امام حسین در عاشورا خطاب به دشمن گفت: حضرت اباعبدالله الحسین چهار محبوب خود را نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار برمی‌شمرند و مطلوب است که در هیئات نسبت به قرائت قرآن اهتمام بیشتری شود.
وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام هنگام وداع، ودیعه و امانت الهی را به دخترشان فاطمه صغری می‌سپرند، افزود: امام حسین در آخرین جملاتشان در عاشورا یک فریادرس می‌خواهند. همان کاری که شما مداحان باید انجام دهید و مدافع اسلام و اهل بیت باشید
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین