عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
دیدار با امام عصر(عج) یکی از آرزوهای دیرینه منتظران است که برای تحقق آن راه های مختلف و سختی را طی کرده اند. اما با مراجعه به سخن معصومان(ع) و بزرگان می توان امکان یا عدم امکان این دیدار را دریافت.
عقیق:دیدار با امام عصر(عج) یکی از آرزوهای دیرینه منتظران است که همیشه مشتاق آن اند و برای اش چله ها و اذکار مختلف را انجام داده اند، شرح دیدار برخی از آنها که به این توفیق نائل شده اند نیز این شور و اشتیاق را دوچندان می کند، هر چند امکان رویت و دیدار برای برخی نیز جنبه دکان پیدا کرده و باعث شده به این بهانه ادعاهای کذب داشته و بعضاً برخی را به انحراف بکشانند.
لذا در این نوشتار سعی شده تا امکان یا عدم امکان رویت امام عصر(عج) از لسان معصومان(ع) و بزرگان بررسی شود.
پایمردی و پاکی
امیرالمومنین علی(ع) فرمودند: «هر دری را که بسیار بکوبی به روی تو باز می شود».
مگر عنوان بصری خدمت امام صادق(ع) نرسید و وقتی امام(ع) او را نپذیرفت با توسل به رسول خدا(ص) توانست خدمت امام صادق(ع) شرفیاب شده و حدیث با منزلت عنوان بصری در منابع روایی ما که نتیجه ملاقات او با امام صادق(ع) است از او به یادگار مانده است. افرادی اصرار دارند مسئله تشرف را طوری وانمود کنند که انگار مسئله ای است محال و در حالی که این گونه نیست.
خیلی از معاصرین ما بودند که با تلاش و خودسازی و راهنمایی استاد حاذق به خدمت حضرت(عج) مشرف شدند، یکی از دوستان به محضر حضرت آیت الله حجتی رحمت الله علیه1 عرض کرده بود ذکری بدهید تا در خواب خدمت یکی ائمه اطهار علیهم السلام برسیم ایشان ناراحت شده بودند که چرا در خواب! چرا در بیداری نمی خواهید خدمت امام(ع) برسید و سرانجام با دستوری که از آن عارف گرفته بود در یزد در ماجرایی زیبا خدمت امام عصر(عج) مشرف شده بودند.
پیام دلگرم کننده برای مشتاقان دیدار امام
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در جشن بزرگ منتظران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه خطاب به حاضران اینگونه فرمودند: «... خیلی از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دل های عاشقان و مشتاقان را از نزدیک زیارت کرده اند، بسیاری از نزدیک با او (امام زمان عجل الله تعالی فرجه) بیعت کرده اند، بسیاری از او سخن دلگرم کننده شنیده اند، بسیاری از او نوازش دیده اند و بسیاری دیگر بدون اینکه او را بشناسند از او لطف و نوازش و محبت دیده و او را نشناخته اند، در همین جبهه جنگ تحمیلی جوانانی که در لحظه های حساس، احساس نورانیت و معنویت کردند لطفی از غیب به سویی دل های خودشان حس و لمس کردند و شناختند و نفهمیدند، بسیارند، امروز هم همان طور است.»
آری نمی توان با گناه ارتباط داشت و اشتیاق دیدن حضرت(عج) را در دل پروراند، گناه با دیدار قابل جمع نیست.
امری شدنی
از حضرت آیت الله کشمیری سوال شد: آیا ممکن است ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه صورت پذیرد و به چه علت است که این قدر (بعضی ها) ادعای رویت امام(ع) را می کنند؟
جواب: ملاقات با امام(عج) ممکن است لکن نوعا خواب یا مکاشفه است و عده ای برای باز کردن دکان دنیوی و مرید جمع کردن، نسبت به رویت به امام(ع) می دهند و افرادی مانند سیدبن طاووس که شخصی ممتاز بوده، خود امام علیه السلام را می دیده است.۳
پی نوشت ها:
1-این عالم ربانی از نزدیکان حضرت آیت الله بهاءالدینی در قم بودند و در سال 1376 نیز رحلت کردند.
2-بیانات در جمع مشتاقان امام مهدی(عج)، جشن بزرگ منتظران ظهور امام مهدی(عج)؛ ۱۳۸۷/۹/۳
۳-آفتاب خوبان، ص۸۶.
برگرفته از «زبور نور(هزار و یک نکته از زندگانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه)»
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین