عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
قبل از ظهور مهدی موعود(عج) در میدان های مجاهدت، انسان های پاک امتحان می شوند، در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود اروحنا فداه روز به روز نزدیک تر می شود.
عقیق:در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی» (به اهتمام حسن ملایی) آمده است:
امروز شما به اوضاع دنیا نگاه کنید! همان چیزی که در روایات مربوط به ظهور ولی عصر(عج) وجود دارد، امروز در دنیا حاکم است؛ پر شدن دنیا از ظلم و جور. امروز دنیا از ظلم و جور پر است. در روایات و ادعیه گوناگون و زیارات مختلف مربوط به ولی عصر(ارواحنا فداه) دارد که «يَمْلَأَ اَللَّهُ اَلْأَرْضَ بِهِ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً »؛ همچنانی که یک روزی همه عالم از ظلم و جور پر بوده است- در روزگارانی ظلم و جور، وضع حاکم بر بشر بوده است.
همان طور خدای متعال در زمان او عدل و داد را وضع حاکم بر بشریت قرار خواهد داد. امروز همین است؛ امروز ظلم و جور حاکم بر بشریت است. زندگی بشر امروز زندگی مغلوب و مقهورِ دست ظلم و استبداد در همه دنیاست. در همه جا این جور است. بشریت، امروز بر اثر غلبه ظلم، غلبه اغراض و هواهای نفسانی دچار مشکلات فراوانند. دو میلیارد گرسنه در دنیای امروز، وجود میلیون ها انسانی که در نظام های طاغوتی مغلوب هوای نفس قدرتمندان طاغوتی هستند.
فشار بر مومنان و مبارزانی چون ملت ایران، نشانه سیطره ظلم
فشار مومنین و مجاهدین فی سبیل الله و مبارزان راه حق و ملتی مثل ملت ایران که توانسته است در یک مجموعه محدودی در یک فضای معینی، پرچم عدل و داد را بلند بکند و فشار بر مجاهدان فی سبیل الله، همه نشانه سیطره ظلم و جور دنیاست.
نبود قسط و عدل مشکل اصلی دنیا
وقتی شما روایات مربوط به امام زمان(عج) و همچنین دعاها و زیارت های مربوط به ایشان را می خوانید، می بینید که روی چه چیزی تکیه می شود: «و أنت الذی تملاً الارض قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا». کلمه «بعد» در یکی دو دعا بیشتر نیست.
من یک وقت در نماز جمعه گفتم که «تملأ الارض قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا» آمده است. یکی از آن دو جا زیارت غیر معتبری است و دیگری که زیارت نسبتا خوبی است، سند درستی ندارد. «سلام الله الکامل التّام»، آنجا هم «بعد ما ملئت ظلما و جورا» است. در همه این روایات و دعاها، مسئله آمدن امام زمان(عج) معطل به این شده که این بزرگوار بیاید و در دنیا قسط و عدل بیاورد. اصلا مشکل دنیا در این است که قسط  و عدل نیست. مشکل دنیا روز به روز هم زیادتر می شود. هم اکنون تحولاتی در اوضاع جهان به چشم می خورد که البته نمی دانم در آینده چه خواهد شد... لیکن در بین همه این جنجال ها ما شعله های ظلم و جور و نظام ظالمانه و استکبار را مشاهده می کنیم که روز به روز مشتعل تر می شود «کما ملئت ظلما و جورا». الان دنیا از ظلم و جور پر شده و واقعا ملت ها پناهی ندارند.
فقدان عدالت درد بزرگ بشریت
درد بزرگ بشریت، امروز همین مساله فقدان عدالت است. همیشه دستگاه های ظلم و جور در سطح دنیا به شکل های مختلف بر مردم جفا کرده اند؛ بشریت را زیر فشار قرار داده اند و انسان ها را از حقوق طبیعب خود محروم کرده اند؛ اما امروز این معنا از همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می طلبد و انتظار می برد.
 عصر غیبت زمانه امتحان و میدان مجاهدت
قبل از دوران مهدی موعود(عج) آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات «والله لتمحّصنّ» و «والله لتغرلنّ» به شدت امتحان می شوید؛ فشار داده می شوید، امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود(عج) در میدان های مجاهدت، انسان های پاک امتحان می شوند، در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود اروحنا فداه روز به روز نزدیک تر می شود.
پی نوشت ها:
1.دیدار اقشار مختلف در روز نیمه شعبان، 25/8/1387
2.دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه شعبان، 25/8/1387
3سخنرانی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در آستانه یازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 9/11/1368
4.بیانات در دیدار ا قشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلای تهران30/7/1381
5.سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، 30/1/1370


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین