عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
آیت الله صدیقی در سومین همایش ملی غدیر:
آیت الله صدیقی در سومین همایش ملی غدیر گفت: فتنه گران در روز غدیر به دنبال ایجاد فتنه بودند که خداوند فرمود: «والله یعصمک من الناس»، فلذا خداوند متعال پیامبر را از گزند فتنه‌ها نجات داد.
عقیق:سومین همایش غدیر با محوریت بزرگداشت علامه سیدشرف الدین عاملی با حضور شخصیت‌های علمی فرهنگی در محل سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی تهران امروز (شنبه دهم شهریور ماه) برگزار شد.

حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ضمن تشریح وضعیت سیاسی کشور و لزوم شناخت عمیق ریشه‌ها و اصول معارف تشیع از مبلغان خواست تا برای معرفی و شناساندن شخصیت های بزرگ عالم تشیع از جمله علامه سید شرف‌الدین عاملی(ره) به نسل جوان و دانشگاهی کشور تلاش کنند.

در ادامه آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر ضمن تبیین و تشریح فلسفه غدیر گفت: در جریان غدیر از سوی پیامبر(ص) برای همگان دستور تبلیغ آمده است. باید این تبلیغ مورد تأکید پیامبر اسلام(ص) استمرار داشته باشد و پیامبر(ص) همه را مأمور به تبلیغ این امر مهم کرده‌اند.

وی با اشاره به آیه ابلاغ افزود: پیامبر خدا در روز واقعه غدیر فرمود: "حاضران به غائبان و پدران به فرزندان این پیام مرا تا روز قیامت برسانند"، یعنی اینکه نسل به نسل این پیام باید منتقل و منعقد شود و این گنج را به دیگران منتقل کنند، چون رسالت پیامبر رسالت تبلیغی بود.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: فتنه گران در روز غدیر به دنبال ایجاد فتنه بودند که خداوند فرمود: « والله یعصمک من الناس» فلذا خداوند متعال پیامبر را از گزند فتنه ها نجات داد، این همان فتنه قدرت بود، فتنه تشنگان دنیا بود.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 برای قدرت بود، ادامه داد: این مانور برای مردم نبود، برای خدمت نبود و خلاف جهت ولایت بود. مسأله موضوع قدرت است، این فضای سیاسی است که این فتنه ها را می آورد، همیشه فتنه ها برای تشنگان قدرت هست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: جریان غدیر یک مکتب است، یک پرچم است، یک منشور حکومتی است. آنچه سرنوشت بشر را تا ابد معین می کند همان غدیر است.

وی گفت: در روز غدیر نسخه عملیاتی اداره حکومت از سوی پیامبر(ص) معلوم شد. اگر مردم زیر پرچم ولایت باشند از حوادث و گمراهی‌های دین و دنیای خود مصون خواهند ماند، بنابراین اگر پرچم دست علی(ع) باقی مانده بود بشریت را به یک زندگی بی مرگ و به یک چشمه سیراب هدایت می‌کرد.

آیت الله صدیقی بیان داشت: هر جا ولایت باشد آنجا نجات و هدایت است و هر جا خالی از ولایت باشد منشأ قدرت، گمراهی و ضلالت است. برای همین غدیر چون ترسیم کننده زندگی بشر، قانون بشر، اقتصاد بشر و دنیای بشریت است بیشترین اهمیت را دارد.

وی افزود: علمای بزرگی مانند شیخ مفید، علامه امینی، شیخ طوسی و سایر علمای بزرگ تلاش فراوان کردند تا تشیع را محکم نگهدارند و آن را با تألیفات و مواضع خودشان زنده نگه داشتند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به فعالیت علمای شیعه در نشر و گسترش اسلام اظهار داشت: ما امروز به تربیت عالمانی همچون شیخ شرف‌الدین عاملی ها نیازمندیم تا بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم دین و دنیای مسلمانان را از گزند هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی مستکبران عالم در امان نگاه داریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین