عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد:
خطیب حوزوی گفت: حق گفتنی است حتی اگر بر ضرر انسان باشد، با بیان حق شاید یک نفر ضرر کند اما با کتمان و انکار حق یک جامعه ضرر خواهند کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به عید غدیر خم بیان داشت: عطر جهانی غدیر خم هنوز و برای همیشه در تمام عالم آسمان ها و زمینی پراکنده است.
وی با اشاره به « يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ يُنْکِرُونَها وَ أَکْثَرُهُمُ الْکافِرُونَ » تصریح کرد: ولایت امام موسی(ع) و واقعه غدیر مصداق بارز این آیه است، زیرا مردم از نعمت امامت و ولایت آگاه بودند، اما این مساله را انکار کردند.
این خطیب توانمند با اشاره به داستانی تاریخی از ملاقات امام موسی کاظم(ع) و هارون الرشید در واقعه حج ابراز داشت: مامون به خواص خود گفت معنای مکتب تشیع را از پدرم هارون آموختم، در مدینه و در زمان حج پدرم امام موسی(ع) را ملاقات کرد و با او همچون غلام در برابر ارباب رفتار می کرد.
وی در ادامه افزود: مامون می گوید بعد از ملاقات با امام موسی(ع) پدرم گفت اگر می خواهی به ناحق خلافت کنی نگذار که خاندان ولایت و امامت قدرت داشته باشند، زیرا ما به ناحق خلیفه مسلمین شده و حق خلافت برای این خاندان قرار داده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: حق گفتنی است حتی اگر بر ضرر انسان باشد، با بیان حق شاید یک نفر ضرر کند اما با کتمان و انکار حق یک جامعه ضرر خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: برروی دسته شمشیر نبی مکرم اسلام به امر الهی سه نکته مهم حکاکی شده یود، نخست صله کن با کسی که با تو قطع صله کرده است، دوم احسان کن به کسی که به تو بی ادبی کرده است و سوم حق را بگو حتی اگر بر ضررت بود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به کتمان و انکار نعمت ولایت از سوی مردم خاطرنشان کرد: مردم در واقعه غدیر ،  نعمت ولایت را شناختند و بعد از هفتاد و چند روز حق را کتمان کردند.
وی در پایان گفت: 1400 سال از آن واقعه می گذرد و به سبب کتمان و انکار غدیر و نعمت ولایت و خانه نشین شدن امیر مومنان(ع)،  اسلام و مسلمین ضرر کردند و این مساله تا قیامت ادامه خواهد داشت و در کسانی که حق را انکار و کتمان کردند در قیامت به سزای اعمال خود خواهند رسید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین