عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کارشناس یمنی مطرح کرد:
فضل الشرفی کارشناس یمنی گفت: ائتلاف سعودی اعلام کرده آنچه در صعده اتفاق افتاد و اجساد دانش آموزان یمنی که سوخته شده و تکه تکه شدند عملی قانونی و موافق حقوق بشر است.
عقیق:ائتلاف متجاوز عربی، هفته گذشته در تازه‌ترین جنایت جنگی خود در یمن، به یک بازار و اتوبوس حامل دانش‌آموزان قرآنی در صعده حمله کرد که در پی‌ آن، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.قتل‌عام کودکان یمنی چند روز بعد از بمباران هوایی شهر الحدیده انجام شد که در آن 55 غیرنظامی کشته و 170 نفر دیگر زخمی شدند.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این اقدام سعودی‌ها، 2 کشور آمریکا و انگلیس را «مسؤول اصلی این جنایت» دانست. در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با فضل عبد الرحمان الشرفی نویسنده و فعال رسانه ای یمنی  به گفت و گو پرداخته است.

فضل الشرفی با اشاره به جنایت اخیر ائتلاف سعودی در صعده در گفت و گویی گفت: جنایت وحشتناکی که ائتلاف سعودی در صعده مرتکب آن شد منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها کودک شد. در پاسخ به این جنایت در سطح بین المللی و محلی سازمان هایی این فاجعه را محکوم کردند.

وی ادامه داد: سازمان های بین المللی تنها به محکومیت این فاجعه بسنده کردند. دبیر کل سازمان ملل گوترش این جنایت را محکوم کرد و خواستار تحقیق مستقل و فوری در خصوص این جنایت شد.سخنگو دبیر کل سازمان ملل فرحان حق گفت که گوترش درخواست تحقیق مستقل و فوری در خصوص این حمله سعودی به  اتوبوس ناقل کودکان در صعده را کرده جنایتی  که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از این کودکان شده است.

فضل الشرفی پیرامون این اظهار نظرهای بدون پشتوانه و بی تاثیر سخنگوی سازمان ملل گفت: او مجددا یمنی ها را  دعوت به رو آوردن به حل سیاسی بحران یمن از طریق گفت و گو های جدی کرده و آن را تنها راه حل معرفی کرده است.

آمریکا شریک جرم سعودی ها است

کارشناس یمنی در خصوص واکنش آمریکا به عنوان شریک جرم سعودی ها در این جنایت گفت: ایالت متحده آمریکا حامی رییس ائتلاف سعودی علیه یمن است و به شکل خجالت آوری از زبان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا "هدر نائورت" درخواست تحقیق در این حمله هوایی به صعده را کرده که بیان کننده نگرانی کشورش از گزارش هایی است  که در خصوص این حمله وجود دارد آمریکایی گفتند ما نمی توانیم اطلاعاتی که در گزارش های منتشر شده در این حادثه وجود دارد را تأیید کنیم اما بدون شک نگران هستیم و از عربستان می خواهیم که در این زمینه تحقیق کند!

کارشناس یمنی در خصوص واکنش های بی تاثیر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: گریفیتس در بیانیه ای اعلام کرده که  سزاوار است همه طرف ها تلاش بیشتری برای پایان دادن به این بحران از طریق گفت و گوی داخلی داشته باشند و علاوه بر آن خواستار مشارکت همه طرف ها به شکل سازنده در اقداماتی سیاسی تحت عنوان مذاکرات صلح یمن در ماه سپتامبر در ژنو شده است.

سوریه تفکر وهابی سعودی را عامل جنایت خون بار صعده دانست

وی با بیان اینکه از جمله کشورهایی که این جنایت هولناک را محکوم کرد دولت سوریه بود افزود: سوریه این جنایت وحشتناک را از طریق منبع رسمی وزارت خارج سوریه محکوم کرد و اعلام داشت جمهوری عربی سوریه با سخت ترین عبارات جنایت نفرت انگیزی که ائتلاف نظام آل سعود علیه دانش آموزان  در صعده یمن مرتکب شد محکوم می کند . این منبع تاکید کرد این جنایت نفرت انگیز در ادامه جنایت های تکرار شده ای است که نظام وهابی سعودی ضد ملت یمن مرتکب شده و این جنایت ماهیت وحشیانه و خونریز این نظام را بر ملا می کند و شکل ننگینی از تفکر تاریک تکفیری و طرف دار اصلی گروه های تروریستی هست.سوریه بر مسوولیت کامل کشورهایی که نظام سعودی را تقویت می کنند و وسائل کشتار جمعی را در اختیار عربستان قرار می دهند، تاکید کرد کشورهایی که در  راس آن آمریکا و انگلیس و فرانسه هستند و قانون بین المللی و بشری و حقوق کودکان  را زیر پا می گذارند.

فضل الشرفی با اشاره به نقش حمایت های ایران از ملت مظلوم یمن گفت: از جمله کشورهایی که حامی ملت یمن است و این جنایت را محکوم کرد دولت جمهوری اسلامی ایران است. سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایران بهرام قاسمی به شدت این جنایت جدید حملات هوایی سعودی اماراتی که اتوبوس کودکان را هدف قرار داد و دانش آموزان بی گناه یمنی را در صعده به شهادت رساندند محکوم کرد.وی با خانواده های قربانیان این جنایت جنگی اعلام همدردی کرد و از محافل بین المللی و حقوق بشری خواست در خصوص این جنایت به هر روش ممکن مانع ادامه چنین جنایانی از سوی دول مهاجم به یمن شوند.قاسمی از سازمان ملل و کشورهای اثرگذار خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده  و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

حزب الله لبنان با خانواده های دانش آموز یمنی ابراز همدردی کرد

کارشناس یمنی گفت: برادران حزب الله لبنان در این جنایت با خانواده های شهدا ابراز همدردی کردند.حزب الله اعلام کرد".ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی به تروریسم و خشونت متوسل می‌شود، زیرا از این طریق می‌خواهد بر شکست‌های نظامی خود در یمن سرپوش بگذارد. حزب الله لبنان ضمن اعلا م احساس هم دردی و حزنی عمیق و اعلام برادری با رهبری یمن و ملت یمن و خانواده شهدا و مجروحان از خداوند برایشان پیروزی نزدیک و صبر عظیم خواستار شد که خداوند بهترین مولی و بهترین یاور است."

 

  جنایت صعده لکه ننگی بر پیشانی نظام و حکومت های عرب است

فضل الشرفی ادامه داد: جبهه خلق آزادی بخش فلسطین نیز این جنایت را محکوم کرد و طی بیانیه ای رسانه ای اعلام داشت این جنایت در حقوق کودکان یمنی و فلسطینی لکه ننگی بر پیشانی نظام و حکومت  رسمی عرب است و خواستار پاسخ نیروهای مقاومت به این جنایات وحشیانه علیه کودکان یمنی و فلسطینی شد.

الشرفی گفت: جبهه خلق آزادی فلسطین این جنایت را بر عهده رهبران نظام جهان عرب دانست و از آنها خواسته تا مسوولیت این جنایت را بر عهده گیرند.

وی با ابراز تاسف از کوتاهی سازمان های بین المللی در قبال این جنایات گفت: سازمان یونیسف سازمانی در خصوص کودکان در سازمان ملل تجاوز به اتوبوس حامل کودکان در صعده شمال یمن را به جنایتی وحشتناک توصیف کرده و آن را نقطه ضعفی در جنگ وحشیانه علیه یمن دانسته است.

سکوت سازمان های بین المللی در قبال قتل عام کودکان یمنی

کارشناس یمنی گفت: هنریتا فور مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده از آغاز جنگ ائتلاف علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تاکنون نزدیک به ۲۴۰۰ کودک کشته و ۳۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند و شمار زیادی از مدارس، بیمارستان‌ها و زیربناهای اساسی هدف قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سعودی ها در حملات هوایی اخیر که ائتلاف انجام داده محل آب شرب و مرکز بهداشتی و سلامت سازمان یونیسف را در حدیده غرب یمن هدف قرار داده و در حملاتی این مرکز را نابود کرده این دو منبع آب مورد نیاز و پاک برای مردم بودند تا وبا دوباره منتشر نشود و بعد از تخریب این منابع زندگی صدها هزار نفر در معرض خطر قرار گرفته است.

الشرفی تصریح کرد: سازمان ملل و صلیب سرخ تنها موضع محکومیت در قبال جنایت سعودی که دانش آموزان زیر 15 سال را در یک اتوبوس در صعده هدف قرار داد در پیش گرفتند و خواهان تحقیقات بیشتر و ضمانت های اجرایی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی شدند.

وی گفت: ائتلاف سعودی این جنایت را عملی قانونی و موافق با حقوق بشر و قوانین بین الملل اعلام کرده است.و آنچه را که  کارشناسان حقوقی آن را جنایت وحشتناک و آشکار دانسته اند را و عکس های اجساد سوخته کودکان که منتشر شده نپذیرفتند .

 

کارشناس یمنی گفت: بر اساس آمار منابع رسمی از هفته گذشته تا کنون 300 شهید و مجروح در سایه شعارهای حقوق بشری و سکوت سازمان های بین المللی در قبال جنایات در حق ملت مظلوم یمن داشتیم .این جنایات به طورعادی در مقابل چشم جهانیان رخ می دهد و هیچ حرکتی نمی شود و عکس های اجساد پاره پاره شهروندان یمنی در هر وجب از خاک یمن دیده می شود و مدارکی که به سازمان های بین المللی ارائه می شود اما آنها در مورد یمن آن را پنهان می کنند.

فضل الشرفی گفت: مسوولان یمنی اعلام کردند عربستان سعودی بدون حمایت آمریکا و انگلیس چیزی نیست و باید منتظر پاسخ یمنی ها باشند و آمریکا نیز مصداق شیطان است " لا يملك ضرا لها ولا نفعا" و هر قطره از خون یمنی ها که از هرکودکی و زنی و یا جوان و پیری ریخته می شود قیمت گرانی برای دشمن خواهد داشت بلکه بالاتر از آنچه تحمل بتواند کند و با اراده قوی یمنی ها ضربه سنگینی از آن جا که گمان نمی کند به دشمن وارد خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: احزاب دیگر و شورای اعلی قضاوت و سازمان های مدنی و کودکان یمن و شوراها و هیئتها و موسسات یمنی این جنایت را محکوم کردند جنایتی که در حق دانش آموزان و شهروندان منجر به قربانی شدن آنها شد و و از جهانیان خواستند این جنایت ها را محکوم کنند جنایاتی که از نظر آنها از سوی ائتلاف سعودی و متجاوز ادامه دارد و شهروندان را هدف قرار می دهد و خانواده ها را به قتل می رساند به دلیل سکوت و ناتوانی سازمان های بین المللی است .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین