عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
در میزگرد تخصصی نهمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور مطرح شد
میزگرد تخصصی نهمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور با حضور شخصیت های فرهنگی و مذهبی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد.
عقیق:این میزگرد تخصصی با حضور حجج اسلام بی آزار تهرانی، موسوی، صدرالساداتی و معلی برگزار شد؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صدارالساداتی گفت: حرکت نه به انتقال آب کارون پس از مشاهده مشکلات کشاورزان اصفهان آغاز شد؛ این مردم به صورت رسمی سهم آب را خرید کردند و سالها است که از آب محروم هستند و به اعضای تحت پوشش کمیته اضافه شدند.

وی افزود: متأسفانه مسئولان سالها است به این مردم قول های بی محل دادند و مردم را به شدت خسته کردند؛ در این جمع متأسفانه جمعیت ها و افراد متنفذی که باید در میدان عمل حاضر می شدند، چنین کاری نکردند؛ این مردم کشاورز از متدین ترین مردم این استان هستند؛ متاسفانه از این حق قانونی دفاع نشد و حتی کسانی که مردم از آنها انتظار داشتند به بدترین شکل پاسخ مردم را دادند؛ حتی امام جمعه اصفهان با بدترین تعابیر آنها را خطاب کرد.

فعال مذهبی و اجتماعی بیان کرد: این مردم بخاطر مشکلات محیط زیستی که در اطراف آنها است مشکلات و بیماری های عجیب گرفته اند؛ متأسفانه به جای کمک برخی از ائمه جمعه خلاف این مسیر را طی کردند؛ در این زمینه اگر عالمان ما پشت این جریان نباشند این حرکت به یک جریان مبدل نمی شود.

وی گفت: نمی توان هر کسی را به عنوان رهبر این جریان ها مطرح کرد بلکه باید از عالمان جامعه کمک بگیریم؛ متاسفانه بسیاری از علما وظیفه خود را سکوت می دانند و عدم حرف و دستور رسمی یا خطابی رهبر را نسبت به خود بهانه می کنند؛ اگر کسی این کار را نکرد، باید او را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

صدرالساداتی تصریح کرد: اگر بزرگترها وارد میدان نشدند کوچکترها باید با شناخت همه جوانب و ابعاد وارد میدان شوند؛ حرکت بنده نیز در اینستاگرام نیز یک حرکت جمعی بود ولی در عین حال نمی توان از مفاسد آنها به راحتی گذشت؛ برخی از فرزندان مسئولان ما هزار میلیارد را نیز به حساب نمی آورند و انسان های خطرناکی هم هستند چون برای زندگی و راحتی خود دست به هر کاری می زنند.

این فعال مذهبی و اجتماعی بیان کرد: اگر این جریان (نه به تجمل گرایی) به وقفه خورد به این دلیل بود که سعی داشتیم که یک حرکت فقهی و علمی و با بررسی های کامل و به شکل تیمی و یک گفتمان انجام دهیم.

وی گفت: یکی از مصادیقی که هیأتی ها می توانند روی آن مسأله کار کنند آن است که اگر مسئولان استان و شهرستان با مبانی انقلاب فاصله دارند، باید با استفاده از حضور یک روحانی متنفذ آگاه به مسایل فقهی و اجتماعی با وی مقابله کنند؛ این مسأله در بروجرد و ایلام انجام شد و نمونه های موفقی هم بود؛ این مسایل باید به درستی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی در ادامه این نشست گفت: امیداریم که حرکتی که در این مشعر معرفتی ایجاد شده است تداوم یابد و در آینده نیز بتواند قلوب را مجتمع سازد؛ هیأت ها باید در کنار مساجد، آباد و پرشور شود.

وی افزود: مساجد باید در کنار هیأت های مذهبی فعال شوند؛ اگر مساجد را از دست بدهیم ضربه می خوریم زیرا جامعه ای که سنگرش را از دست بدهد قطعا جبهه را نیز از دست خواهد داد؛ جریان مطالبه گری باید به جای سلبریتی ها از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح شود.

این مدرس حوزه و خطیب مذهبی تصریح کرد: مطالبات اجتماعی در حوزه کنش گری های فردی به نتیجه نمی رسد؛ رهبر معظم بر لزوم حرکت های هدفمند و متشکل تاکید دارند؛ حرکت فردی نه به تجمل گرایی به دلیل اینکه فردی بود و به امیدبخشی نرسید موفق نشد؛ کلید واژه رهبری در این زمینه، امید آفرینی و وحدت بخشی است که هر حرکتی که با این رویکرد انجام نشود محکوم به شکست است.

وی گفت: مقام معظم رهبری تقوای سیاسی را مطرح کردند و یکی از اصول اصلی آن را نیز حرکتی می دانند که دشمنان را منتفع نکند؛ نباید حرکتی کنیم که به بهانه مطالبه گری، دشمنان را خوشحال و منتفع کنیم؛ در این بین نباید خودزنی کنیم و این حرکت صحیح به سمت خودزنی سیاسی برسد.

بی آزار تهرانی یادآورشد: اگر از ابتدا، طرح (نه به تجمل گرایی) با حضور گسترده طلاب و جوانان انقلابی همراه می شد به شکست نمی انجامید؛ همین الان نیز می توانیم با همدلی عملیاتی مسیر را تغییر دهیم و با تحول در تاکتیک و یک حرکت منجسم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

این مدرس حوزه و خطیب مذهبی تصریح کرد: زمانی مردم جامعه دچار بی تفاوتی می شوند که حس می کنند حضور آنها تاثیری در اداره امور ندارد؛ در این عرصه باید مراقبت کرد که در تعیین مصداق ها برای امر به معروف و نهی از منکر دچار اشتباهات خطرناک نشویم.

وی گفت: این حرکت اجتماعی می تواند با همیاری مشعر و هیأت جانبازان و.. انجام دهیم؛
باید پروژهای جدی را آغاز کنیم و به شکل متمرکز فعالیتهای خود را آغاز کنیم که اگر اینپروژه های کوچک و هدفمند به خوبی کار خود را دنبال کنند می توانند در آینده به یک تحول بزرگ آسیب زدایی در کشور دست بزنند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین موسوی از فعالان عرصه اجتماعی بیان کرد: شیلات کشور به چند آقازاده، امتیاز خرید کشتی چینی داده بود و همچنین امتیاز ماهیگیری از آب های خلیج فارس را نیز به افراد معدود داده بود و این افراد صد کشتی صیادی مجهز از چین گرفته بودند و به شکلی این دریا را درو می کردند که هیچ کس باور نمی کرد و ماهی های دریا را هم می بردند.

وی گفت: این آقا زاده ها و افراد ذی نفوذ، کارگران چینی را نیز استخدام کردند؛ در محفلی که مذهبیون این منطقه انجام دادند ماهیگیران نیز دعوت شد و این افراد نیز با مشاهده روحانیون و مذهبیون بسیار شعف زده شدند نتایجی حاصل کردند که امیدواریم این مشکل رفع شود و خوشبختانه این مساله در شبکه های ملی و اجتماعی پخش شد و به یک مطالبه عمومی مبدل شد.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان از خدا نمی ترسند ولی از شبکه های مجازی هراس دارند؛ به همین خاطر باید این مسایل را در شبکه های اجتماعی به یک مطالبه عمومی مبدل کنیم.

موسوی بیان کرد: امام جمعه موقت اصفهان با توجه به شیوع برخی از مهمانی های نا مطلوب و نامشروع فریادی را برآوردند ولی کسی پیگیر این مساله نشد؛ در این زمینه هیأتی های اصفهان مسئولان را از همین طریق به چالش کشیدند و ماجرای همین کنسرت ها و مهمانی ها در اصفهان جمع شد.

این فعال عرصه تبلیغی و اجتماعی یادآورشد: یکی از آفات جریان مطالبه گری، حرکت و نگاه جناحی است؛ برای احقاق حق نباید مسایل حزبی و جناحی را ملاک قراردارد؛ یکی از آثار و برکات این نگاه در مساله انتخابات در اسلامشهر بود که یکی از نمایندگانی که حس میکرد حق وی در حال تضییع است و اصلا در خط فکری و سیاسی ما هم نبود درخواست کمک کرد و ما نیز برای احقاق حق وی حرکت کردیم و حرکت نیز به ثمر نشست.

وی گفت: مساله مطالبه گری را نباید به شکلی مطرح کنیم که گویا فرزندان همه مسئولان مفسد هستند؛ رهبر انقلاب نیز از چنین مساله ای گلایه داشتند که عده ای دست به سیاه نمایی علیه نظام و مسئولان بزنند؛ نباید مردم را به بهانه فرزندان برخی از مسئولان از کلیت نظام ناامید کرد.

وی افزود: نباید مردم را نسبت به ادامه انقلاب نا امید کنیم؛ جوانان مدافع حرم ما در مناطق سنی نشین به حدی کار و خدمت کردند که مردم این مناطق اجازه حضور وهابی ها را در مناطق خود نمی دهند و در موقع دست دادن با هم از ذکر شریف یاعلی(ع) استفاده می کنند.

موسوی بیان کرد: مطالبه گری ها نباید به شکلی انجام شود که دشمنان را خرسند کند و مطالبات ما سر از شبکه های خارجی در بیاورد؛ چرا باید کلیپ های افرادی چون سید حسن آقامیری از شبکه های وهابی چون کلمه پخش شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین