عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه گفت: یکی از آثار مثبت ازدواج در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و فردی است، تا جایی که در روایات داریم که ازدواج دو فرد با همدیگر باعث یاس و ناامیدی شیطان می شود.
عقیق:به مناسبت سالروز ازدواج مقدس حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مراسمی پیش از ظهر امروز در شهرستان قروه برگزار شد.

در این مراسم، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهار داشت: امر مقدس ازدواج از ابتدای زندگی انسان وجود داشته و این در تمام ادیان نیز مورد تاکید قرار گرفت است و در این بین، دین مبین اسلام تاکید بسیار فراوانی بر این امر دارد.

حجت الاسلام علی محسن منتشلو ادامه داد: ازدواج یکی از مراحل زندگی برای هر انسانی است، لذا این امر مقدس در نزدیک جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج باعث تدوام نسل بشر می شود، گفت: در بین ادیان الهی، اسلام با توجه به اهمیت ازدواج سفارشات و دستورات زیادی دارند که بی شک عمل به این دستورات باعث خوشبختی زوجین می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه افزود: با این وجود در دین اسلام شرایطی برای ازدواج تعریف شده، همانند ایمان، اخلاق نیکو و.... و این صفات به کرار از سوی ائمه اطهار(علیهم السلام) تاکید و سفارش شده است.

حجت الاسلام منتشلو اظهار داشت: یکی از آثار مثبت ازدواج در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و فردی است، تا جایی که در روایات داریم که ازدواج دو فرد با همدیگر باعث یاس و ناامیدی شیطان می شود و بالعکس اگر فرد قصد ازدواج نداشته باشد باید منتظر ناهنجاری های اجتماعی در جامعه باشیم.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: اهمیت ازدواج در اسلام تا حدی است که امام راحل درباره این امر مقدس می فرمایند که:« از دامن زن، مرد به معراج می رود».

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد ازدواج های تجملاتی در جامعه هستیم، لذا باید زمینه ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود، زیرا اگر ازدواج های جوانان جنبه تجملاتی داشته باشد، بسیاری از آنان به علت عدم توانایی موفق به تاهل نمی شوند که تبعات بسیاری به دنبال دارد.

حجت الاسلام منتشلو بیان داشت: جوانان عزیز قبل از ازدواج مطالعه ای از زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) داشته باشند، تا بهتر و مطمئن تر بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند و ان شاء الله در زندگی خوشبخت و سعادت مند شوند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین