عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
زائران حج ۹۷ می توانند با نصب نرم‌افزار «زائریار» علاوه بر نقشه راه و مسیریابی، در صورت بروز مشکل مراتب را به مدیر کاوران یا امدادگران اطلاع دهند.
عقیق:vسازمان حج و زیارت امسال به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران حج ۹۷ و جلوگیری از گم شدن و بروز مشکلات برای زائران کشورمان، نرم «زائر یار» را طراحی کرده است.

بر همین اساس تمامی زائران کشورمان باید قبل از ایام حج این نرم‌افزار را نصب کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند معضل را به مدیرکاوران یا امدادگران مستقر در نقاط مختلف گزارش دهند.

نرم‌افزار زائر یار برای نسخه‌های مختلف تلفن همراه تدارک دیده شده است، بنابراین زائران با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود می‌توانند این برنامه را نصب و با داشتن کارت شناسایی زائر یا گذرنامه برنامه را فعال کرده و مورد استفاده قرار دهند.

زائران پس از نصب باید عکسی از خود انداخته تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین یکی از بخش‌های این نرم‌افزار،کمک اضطراری است که با فشردن دکمه درخواست کمک موقعیت زائر منتقل شده و با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

علاوه بر این، در نرم‌افزار زائریار اطلاعات فرد بر اساس چهره قابل شناسایی است که با اطلاع‌رسانی زائران امدادگران می‌توانند به موقع در محل استقرار زائر حضور یافته و زائران را کمک کنند.

همچنین امکان مسیریابی و نقشه راه نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است که در صورت همراه نداشتن حتی کارت شناسایی، می‌توان با عکس مشخصات زائران را دریافت کرد.

در نرم‌افزار زائریار، کمک اضطراری به زائران نیز در نظر گرفته شده است، به طوری که زائران می‌توانند با استفاده از دکمه اضطراری، موقعیت خود را به مدیر کاروان اطلاع دهند و در صورتی که مدیر کاروان پس از سه دقیقه درخواست زائر را بی‌پاسخ گذاشت، پیامی به امدادگران ارسال می‌شود تا نزدیک‌ترین امدادگر در موقعیت حضور یافته و به کمک زائران بپردازند.

همچنین به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت، به مدیران کاروان‌هایی که زائران بیشتری را ترغیب به نصب نرم‌افزار زائر یار کنند، امتیازی تعلق خواهد گرفت.

نرم‌افزار زائریار

به گزارش فارس، امسال بیش از سه میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که از کشومان نیز ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر به حج تمتع تشرف خواهند یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین