عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
حجت الاسلام صدیقی در نوزدهمین اجلاس دبیران بنیاد غدیر
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه یکی از رسالت های بنیاد غدیر این است که ولایت فقیه و علی زمان را بشناساند، گفت: امروز رسالت هر کانون دینی معرفی اسلام ناب است.
عقیق:نوزدهمین اجلاس سراسری مسئولین و دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت کشور برگزار شد. در ابتدای برنامه حسین هاشمی معاون وزیر کشور ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه گفت: افتخار داریم که میزبان این برنامه باشیم. غدیر عزت تشیع و مرکز ثقل این عزت امامت است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به سخنرانی پرداخت. وی گفت: در سوره مائده می فرماید: «یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه ...» این آیه خطاب به ناس نیست بلکه خطاب به یاران پیامبر است که در سختی ها و جنگ ها پیامبر را همراه کردند. مع ذلک برای این ها شرایطی پیش آمد که دین شان با خطر مواجه شد و پرچم دیگری به جای دین برافراشتند. آیه هشدار می دهد که اگر این کار را کردید شما ضرر می کنید، دین خدا ضرر نمی کند. برای جامعه کنونی ما نیز این خطر وجود دارد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه عنوان کرد: سوره مائده در آخرین سال حیات پیامبر نازل شده و گویا عصاره قرآن و مفاهیم مهم است. بلاتشبیه مانند وصیت سیاسی حضرت امام (ره) است که وقتی انقلاب را به سرانجام رساندند منشور انقلاب را در قالب وصیت ترسیم کردند. سوره مائده در نقش ولایت و آسیب های این عرصه داد سخن کرده و شاخص های لازم در این سوره آمده است. غدیر آغاز است و ظهور حضرت مهدی (عج) پایان. غدیر ترسیم تحقق حکومت علوی در سیمای حضرت مهدی (ارواحنا فداه) است.

امام جمعه موقت تهران سپس افزود: این آیه برای ما تعیین کننده است که اگر ما این چنین بودیم یاران غدیر و حکومت علوی و دین هستیم و اسلام ناب را احیا کرده ایم. مقابله با علی (ع) که در صدر اسلام می بینیم مقابله با اسلام ناب و خداوند و ارزش هاست و در واقع حرکتی سکولاریستی و یک کودتای نرم علیه دین خداست. یک کودتای به معنای واقعی کلمه است، اما بدون خون ریزی و جنگ ظاهری. در این کودتا شخصیتی به شهادت رسیده که همه عالم در برابرش قطره ای بیش نیستند. مقابله سکولاریسم با ولایت یک قربانی داشت اما با این قربانی اسلام بیمه شد و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را حضرت زهرا (س) فراهم کردند.

وی همچنین عنوان کرد: انقلاب امام خمینی (ره) با آرم ولایت بود. ولایت فقیه استمرار ولایت امیر المومنین (ع) است. امام معجزه امیر المومنین است. عصای معجزه آسای حقانیت پیامبر خدا و امیرالمومنین است. همچنانی که موسی با عصایش فرعون زمان را به قعر دریا فرستاد، امام (ره) جریان فرعون زمان و استعمار را به قعر دریا فرستاد. محمدرضا شاه کسی نبود. در طول مدت مدیریت این وابسته آمریکا یک نماز جماعت در هیچ دانشگاهی برگزار نشد. دین زدایی هدف آمریکا و رژیم وابسته به آن بود. انواع مصیبت های مادی و معنوی را بر کشور تحمیل کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: امروز چون فضا مقداری سیاسی شده مردم فراموش کرده اند ویرانی ها و فقر ها و تنگنای اقتصادی که در آن دوران پیش آمده بود. در همین تهران به جز اطراف قصر شاه هر کجا می رفتیم ویرانه بود. برای کوچک ترین بیماری مردم باید به خارج می رفتند. نسل جدید باید برکاتی که به خاطر خون شهدا نصیب ما شده را متوجه باشد. قبل از انقلاب همه ایران را طعمه خود می دانستند و از آن بهره می بردند.

وی اظهار داشت: متأسفانه امروز عده ای مرتدند. همان ارتدادی که بعد از رسول خدا (ص) در زمان علی (ع) پیش آمد. امروز جریان های خزنده ای به ولایت فقیه باور ندارند و هماهنگی و انقیاد با آن ندارند. در آموزش و پرورش ما ولایت فقیه مطرح نیست و در جوانان ما به صورت گفتمان جریان ندارد. یکی از رسالت های مهم بنیاد غدیر این است که علی زمان و غدیر زمان را و این که پرچم علی (ع) امروز در دست کیست را بشناساند. این بنیاد برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی در جهت مدیریت شرعی و فساد ستیزی و ابتذال ستیزی باید قدم بردارد. این بنیاد با حرام خوارها و نفوذی ها مصاف دارد.

حجت الاسلام صدیقی افزود: امروز رسالت هر کانون دینی به ویژه اگر با نام امیرالمومنین عجین باشد معرفی اسلام ناب است. در این آیه سوره مائده چند خصیصه برای یاران حقیقی ولایت ارائه می شود. ما برای این هدف باید ابتکار عمل به خرج دهیم. جوانان را بسیج کنیم. باید آن ها را به حساب آوریم و به کار ببریم و دست شان را در دست امیرالمومنین بگذاریم. امامین ما حجت زمان اند و امام عصر (عج) می فرماید که اولئک حجتی علیکم و انا حجت الله. نام حجت را امام عصر (عج) بر این ها گذاشته است.

وی همچنین گفت:  نفس و خون امیر المومنین (ع) در خون امام و رهبر ما وجود دارد. این است که وقتی به بهانه اقتصاد شورش ایجاد می کنند هدف شان این است که علی (ع) را بزنند. مثل ربودن اشیا در زمان علی (ع) و این را اعلام کردن که علی ربوده است. می خواهند پرچم علی (ع) را که در زمان غیبت برافراشته شده پایین بیاورند و این ستون فقرات را بشکنند. ما چگونه می توانیم از این مسأله پاسداری کنیم و عمار و ابوذر زمان باشیم؟ باید این ویژگی ها را از این آیه استخراج کنیم و همواره نصب العین ما باشد.

صدیقی افزود: خدای متعال نعمت می دهد اما نعمت امتحان الهی است و اگر قدر نعمت را ندانستیم خدا آن را از ما می گیرد. رضا خان دیگری و حجاج بن یوسف دیگری می آید و خفقان حاکم می شود و به هیچ چیز رحم نخواهند کرد. بنیاد غدیر یک تشریفات نیست بلکه یک جهاد و خیزش و مقابله جدی با انحرافات از خطوط امامت است. خطوطی که امام (ره) آن را مطرح کردند در وصیت نامه شان خطوط را مشخص کردند تا خط گم نشود.

وی در ادامه عنوان کرد: در دعواهای سیاسی دشمن فراموش می شود و مسیر حرکت ممکن است عوض شود. اگر چه رهبر ما دست امام زمان بالای سرش است و امداد های غیبی را در جریانات خطرناکی مثل فتنه دیدیم. جنگ نرم دنیای غرب سخت تر از جنگ نظامی زمان امام بود. اما سید ما تا کنون کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده و حرکت همچنان به سوی مقصد است. خیلی فرصت ندارم می خواستم مقایسه ای میان زمان حالا و دوران امام داشته باشم. چون جانبازی نزد من آمد و از من پرسید انقلاب امام ما چه شد؟

صدیقی اظهار داشت: فتوحاتی که امروز انقلاب ما در دنیا دارد کم نیست. پیروزی سوریه پیروزی انقلاب در مقابل استکبار، آمریکا، پول نفت عربستان و امارات و همه این وابسته ها بود. اگر بشار اسد سقوط می کرد نوبت ما بود. خیزش یمن معجزه است و از تولیدات حضرت امام (ره) است. ملتی که تحت محاصره است و انواع سلاح ها از کشور های مختلف مقابل آن هاست اما این ها خاموش نشده و نخواهند شد. جریان یمن از مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) است.

وی افزود: سیاهان آمریکا در تظاهراتشان تعابیر رهبر ما دیده می شود. آهنگ کلی حرکت دنیا بیعت با انقلاب ماست. این حوادث هزینه می برد برخی را به انحراف می کشد اما انقلاب ما شکست ندارد. بنیاد غدیر برای دمیدن احساس امید و سربلندی وظیفه دارد. بنیاد غدیر باید کفرستیزی و استکبار ستیزی را سرلوحه قرار دهد. جهان همیشه درگیر با فساد و ظلم است. تا گوینده لا اله الا الله هست دنیایی از کفر هم مقابل او هست و دست بردار نیستند. مدافع غدیر شهید محسن حججی و مدافعین حرم هستند. بنیاد غدیر می خواهد میثم تمارها را به امیرالمومنین تقدیم کند که حتی وقتی دست و پایش را قطع می کنند باز هم دم از علی (ع) می زند.

صدیقی گفت: خداوند شما را برگزیده که با علی (ع) بیعت کرده اید. نفوذ آماده است. یک زمانی به من می گفتند چون از ولایت حمایت می کنی پای منبرت نمی آیند اما امروز این گونه نیست و همان ها با ما برخورد گرم دارند. باید بی مهری ها را تحمل کنیم که عاقبت صبر والله شیرین است. حضرت زهرا (س) با این که بچه اش را از دست داده بود و باید استراحت می کرد اما اولین کسی بود که برای آزادی علی (ع) از اسارت قیام کرد. این روحیه، روحیه غدیر مداری و غدیر یاوری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید عاشق به میدان آمدن بود. باید فرهنگ سازی کرد همان طور که امام حسین (ع) امروز در زندگی ماست و در طول سال توسل به او را در جامعه می بینیم. باید غدیر را با عاشورا پیوند دهیم. غدیر را عاشورایی و هفتگی و روزانه کنید. باید فرح مان علوی باشد و حزن مان حسینی باشد و این ها از هم جدا نشوند و نشاط علوی در جامعه داشته باشیم. جوان ها و دانشجویان مومن و متدین را باید در مسئولیت ها به کار بگیریم و فرهنگ سازی از کودکان شروع کنیم. جوانان بیکار ما را دارند با فضای مجازی نابود می کنند. باید رسالت خود را در این عرصه انجام دهیم. امیدورام علاوه بر وزارت کشور وزارت خانه های دیگر هم پای کار بیایند تا کاری کارستان را شاهد باشیم.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین