عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
به مناسبت فرار رسیدن «روز خبرنگار»؛
این روحانی خبرنگار از زمان آغاز فعالیت خبرگزاری حوزه در استان ایلام، همکاری خود را با رسانه رسمی حوزه آغاز کرده و به عنوان نماینده این خبرگزاری در استان، توانسته روایتگر رسانه ای خدمات و فعالیت ها حوزه و روحانیت استان باشد.

عقیق:حجت الاسلام یونس گلی، از جمله روحانیونی است که در فضای رسانه ای فعالیت دارد. او هم اکنون معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ایلام است و پیش از این نیز به عنوان معاون تهذیب حوزه استان فعالیت داشته است.

این روحانی خبرنگار از زمان آغاز فعالیت خبرگزاری حوزه در استان ایلام، همکاری خود را با رسانه رسمی حوزه آغاز کرده و به عنوان نماینده این خبرگزاری در استان، توانسته روایتگر رسانه ای خدمات و فعالیت های حوزه و روحانیت استان باشد.

آنچه در ادامه می آید حاصل گفتگو با این روحانی فعال در عرصه رسانه به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار» است.

خبرگزاری حوزه از چه سالی فعالیت خود را در استان ایلام آغاز کرد؟

با سلام و تبریک روز خبرنگار به همه عزیزانی که بدون کوچکتربن چشم داشت، در این عرصه خدمت رسان و صدای رسای مردم هستند.

خبرگزاری حوزه قریب به ۵ سال است که در استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است و الحمدلله منشاء خیرات و برکات فراوانی برای رفع مشکلات متعدد حوزه علمیه استان بوده است.

چه شد که وارد این عرصه و همکاری با خبرگزاری حوزه شدید؟

با توجه به اینکه من قبلا دوره خبرگزاری را در دوران طلبگی در مشهد مقدس گذرانده بودم و علاقه فراوانی هم به فعالیت در عرصه رسانه ای داشتم، لذا پس از دعوت دوستان خبرگزاری حوزه و اعلام آمادگی برای فعالیت در استان ایلام، بنده نیز با موافقت حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر محترم حوزه علمیه استان ایلام و اختصاص مکانی برای فعالیت خبرگزاری، همکاری خود را به عنوان نماینده رسانه رسمی حوزه در استان آغاز کردم و این همکاری همچنان ادامه دارد.

انگیزه اصلی شما از فعالیت در خبرگزاری حوزه  چه بود ؟

 در کنار علاقه فراوان به فعالیت رسانه ای، انگیزه ای که باعث شد حوزه استان ایلام قبل از بسیاری از استان ها، همکاری خود را با خبرگزاری رسمی حوزه آغاز کند، نیاز محرومیت زدایی استان با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه  و انعکاس به موقع اخبار و برنامه های حوزه و روحانیت در سطح ملی و حتی بین المللی بوده است که الحمدلله تا حد زیادی موفق شدیم و مسئولان و تصمیم سازان عزیز حوزه بیش از پیش نسبت به ظرفیت های موجود در استان واقف شدند.

بهترین خبری که تا الان انعکاس داده اید چه موضوعی بوده است ؟

فعالیت های طلاب در مناطق محروم استان ایلام. چون به خاطر دوری و بی امکانات بودن مناطق و برخی روستاهای محروم، هر کسی حاضر به تبلیغ در آن جا نمی باشد، اما طلاب و روحانیون استان بصورت جهادی در این مناطق حضور پیدا می کنند و منشاء اثر نیز هستند. البته این مهم نتیجه به ثمر نشستن فعالیت های مدارس علمیه استان است.

بدترین خبری انعکاس داده اید؟

 زلزله سرپل ذهاب و مصائب و مشکلات مردم غیور این منطقه، چون خودم به اتفاق مدیر و طلاب و روحانیون استان ایلام ۵ روز اول حادثه، برای کمک رسانی در منطقه حضور داشتیم و از نزدیک شاهد صحنه های دلخراش زیادی بودم.

به نظر شما خبرنگار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

صداقت، اخلاق مداری، دانش و فهم رسانه ای، شم خبری بالا، جسارت رسانه ای، همت بالا و روحیه پیگیری و خستگی ناپذیری

سخن پایانی

افتخار من این است که در عرصه خبر و اطلاع رسانی به ویژه در رسانه رسمی حوزه فعالیت دارم. عرصه ای بسیار زیبا، لطیف، جذاب و اثرگذار.

در پایان از همکاری بسیار ارزشمند مسئولان و دست اندرکاران خبرگزاری رسمی حوزه، حمایت های حجت الاسلام والمسلمین مراد بیگی، مدیر محترم حوزه علمیه ایلام و همکاری های بسیار خوب معاونان حوزه استان و نیز دوستان خبرنگار تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم روزی شاهد انتشار خبر ظهور منجی عالم بشریت باشیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین