عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون ۵۲ هزار نفر از این تعداد یعنی بیش از ۶۰ درصد آن‌ها وارد سرزمین وحی شده‌اند.
عقیق:اعزام زائران مدینه اول از ۲۷ تیرماه آغاز شد و تا ۱۹ مردادماه ادامه دارد. زائران این کاروان‌ها ابتدا به مدینه منوره مشرف شده و پس از ۶ روز اقامت در مدینه در مسجد شجره مُحرم شده و عازم مکه مکرمه می‌شوند.

تا شب گذشته ۱۵ مردادماه ۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند که ۲۶ هزار نفر از آن‌ها پس از زیارت حرم نبوی و قبرستان بقیع مُحرم شده و هم‌اکنون در مکه مکرمه اقامت دارند و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در مدینه منوره حضور دارند.

همچنین پروازهای زائران مدینه دوم از هشتم مردادماه آغاز شده است و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد به طوری که ۲۴ مرداد آخرین پرواز زائران حج ۹۷ خواهد بود.

زائران مدینه دوم ابتدا به مکه مکرمه مشرف می‌شوند و پس از انجام اعمال و مناسک حج به مدینه منوره مشرف خواهند شد که از اولین اعزام تا شب گذشته نیمه مردادماه ۱۸ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی از فرودگاه جده برای احرام بستن به جحفه رفته و سپس به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

در مجموع تعداد زائران ایرانی که در مکه مکرمه حضور دارند بیش از ۴۵ هزار نفر است که این تعداد روز به روز به ویژه در آستانه حج تمتع رو به افزایش است.

به گزارش فارس، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون ۵۲ هزار نفر از این تعداد یعنی بیش از ۶۰ درصد آن‌ها وارد سرزمین وحی شده‌اند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین