عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
آیین گرامیداشت آیت‌الله مرتضی تهرانی استاد فقید اخلاق با عنوان «عطر اخلاق» فردا در فرهنگسرای امام برگزار می‌شود.
عقیق:آیین گرامیداشت آیت‌الله حاج آ‌قا مرتضی تهرانی، عارف و استاد فقید اخلاق با عنوان «عطر اخلاق» فردا (یکشنبه 14  مرداد ماه) ساعت 16 در فرهنگسرای امام برگزار می‌شود.

آیت الله مرتضی تهرانی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود. وی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن ۱۸ سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

 

 

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌ طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه ۴۰ نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پذیرش مناصب سیاسی امتناع کرد.

با توجه به اینکه آیت‌الله تهرانی مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده بود پیکرش در کربلای معلی دفن شود، پیکر این عالم ربانی پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به عتبات منتقل و روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در قبرستان وادی‌السلام واقع در ۶ کیلومتری کربلای معلی آرام گرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای امام (ره) به نشانی خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین