عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
مدیر حوزه علمیه بوشهر مطرح کرد:
حجت الاسلام خدری گفت: دفاع از نظام مقدس اسلامی که ثمره خون هزاران شهیدی است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و دفاع از اسلام ناب جان خود را فدا کردند، مهمترین رسالت ائمه جمعه است.
عقیق:حجت الاسلام رضا خدری، امام جمعه چغادک استان بوشهر شامگاه سه شنبه در مراسم گردهمایی اعضای ستاد، قاریان، مجریان و دیگر خادمین نماز جمعه چغادک به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از همه دست اندرکاران سنگر نماز جمعه، اعضای شورای شهر و شهرداری بر لزوم تلاش بیشتر برای پرشور تر شدن سنگر نماز جمعه در شهر چغادک تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: ما در سنگر نماز جمعه تلاش خود را بر سه هدف متمرکز کرده ایم که هدف اول هدایت بخشی معنوی به اقشار مختلف شهر در مسائل دینی است  که عمدتاً در خطبه های اول نماز جمعه مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی و دینی و روش زندگی اهل بیت(ع) مطرح می شود.

وی در بیان هدف دوم اظهار داشت:  هدف دوم دفاع از نظام مقدس اسلامی که ثمره خون هزاران شهیدی است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و دفاع از اسلام ناب جان خود را فدا کردند، من به عنوان امام جمعه شهر،  خود را موظف می دانم از چنین نظامی که در پی ترویج ارزش های الهی و انسانی در دنیا است دفاع کنم و مبانی چنین نظامی را در حد امکان تحلیل و ترویج کنم.

حجت الاسلام خدری دفاع از مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را هدف سوم عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که من خود را موظف به آن می دانم، دفاع از مردم است و تلاش می کنم حتی الامکان زبان مردم باشم و صدای مردم را به مسؤولان برسانم و در مواردی تلاش کردم با صدای بلند، مظلومیت و محرومیت شهر و مردم متدین چغادک را به گوش مسؤولان شهرستان و استان و بالاتر برسانم و بیشتر از این هم در این راستا تلاش خواهم کرد، زیرا نظام و انقلاب متعلق به همین مردم است و باید سخن و فریاد مردم به خوبی شنیده شود و مشکلاتشان بررسی و حل شود.

گفتنی است در این مراسم حاج محمد بیات رئیس ستاد نماز جمعه چغادک گزارشی از عملکرد یکساله ستاد را بیان کرد.

همچنین ابراهیم کارگر رئیس شورای شهر چغادک گزارشی از برنامه های فرهنگی و همکاری های مجموعه شهرداری و شورای شهر با ستاد و دفتر نماز جمعه چغادک را ارائه داد و نیز عبدالرسول محمدی مسؤول بخش آموزش ستاد نماز جمعه چغادکت گزارشی از اجلاسیه اخیر ستادهای نماز جمعه در شهر دیر را بیان کرد.

در این مراسم همچنین عابدی یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و پیروزیهای نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی اشعار پر شوری را قرائت کرد.

شایان ذکر است در پایان مراسم از تعداد 12 نفر از قاریان، مجریان و خادمین مصلی جمعه تجلیل و لوح تقدیر و هدیه به آنها اهدا شد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین