عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
مسئول حرکت جهانی مهدوی اربعین گفت: حماسه اربعین حسینی با عظمت ترین و با شکوه‌ترین اجتماع اعتقادی در جهان است.
عقیق:به نقل از ایسنا، محمد شجاعی در نخستین همایش استفاده از ظرفیت اربعین حسینی در ترویج فرهنگ مهدویت در ساوه، اجتماع عظیم اربعین حسینی را تمرین وفاداری و همدلی بین امت اسلامی دانست و افزود: تبلیغ فرهنگ مهدویت در جهان ماموریت موسسه منتظران ظهور است که با فعالیت‌های آموزشی با مشارکت جامعه‌المصطفی زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا وجود امام زمان (عج) به جامعه معرفی شود.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر و بعد از سقوط صدام، حرکتی در کشور عراق پدیدار شد که می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب بزرگ و حماسه بی‌نظیر تعبیر کرد و این حرکت مقدس سیر تکاملی خود و قدرتمند شدن خود را پیمود و امروزه حرکت مقدس اربعین به یک حرکت بزرگ جهانی و حماسه عظیم بین‌المللی تبدیل شده است.

شجاعی ادامه داد: به برکت حماسه اربعین افزون بر ۹۰ کشور با ترکیبی از شیعیان، اهل تسنن، مسیحیان، یهودیان، هندوها و حتی لائیک‌ها در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند که تجمع ۳۰ میلیونی با این ترکب شگفت‌انگیز آن هم حول محور شخصیت مقدس و یک رهبر الهی، قابل تفسیر نیست.

وی بیان کرد: ده‌ها میلیون انسان عاشق که نماینده صدها میلیون نفر بلکه نماینده جامعه بشریت هستند برای بزرگداشت حقیقت انسانیت یک اجتماع بی‌نظیری را تشکیل می‌دهند و آموزه های سید و سالار شهیدان را در دو محور عشق به خداوند و عشق به انسان‌ها تمرین می کنند.

وی به رسالت حرکت جهانی مهدوی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده مناسب از فضای بین‌المللی اربعین نخستین گام در این راستاست.

این محقق و پژوهشگر حوزه مهدویت از زیارت اربعین به عنوان موثرترین و کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: باید عظمت امام حسین(ع) و ارزش عزاداری بر سیدالشهداء در بین جامعه تبیین شود تا از برکات و آثار آن بهره برده شود.

وی با تاکید بر هزینه کرد میلیاردها دلار برای جنگ بین مذاهب توسط دشمنان اسلام اظهار کرد: حماسه اربعین این توطئه معاندان دین را خنثی می‌کند و هزینه مادی و انسانی غرب برای تضعیف دین در بین امت اسلامی به هدر می‌رود.

شجاعی گفت: بنا داریم فرهنگ مهدویت را در حماسه اربعین با ساماندهی و آموزش ۳۰۰۰ روحانی و بهره‌گیری از ظرفیت سایر مکاتب تبیین کنیم.

وی مهمترین اثر راهپیمایی جهانی اربعین را برطرف کردن موانع ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: بر همه آحاد مردم و منتظران حضرت حجت (عج) واجب است که از فرصت بی‌نظیر اربعین برای بسیج و سازماندهی عشاق و سربازان امام زمان (عج) نهایت استفاده را کرده و تمدن بزرگ اسلامی را در فضا و محتوای قدرتمند و ماندگار اربعین پایه‌ریزی کنند.

مسئول حرکت جهانی مهدوی اربعین تاکید کرد: بنابراین از هم اکنون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم در حماسه جهانی اربعین حضوری موثر داشته باشیم و با حضور خود به وفاداری و همدلی مورد نیاز برای ظهور حضرت مهدی (عج) کمک کنیم و در تشویق دیگران برای حضور در راهپیمایی اربعین از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین