عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
لحظه­ شماری تا شروعی دیگر از فصل شیدایی
«سعید اسماعیلی» کارگردان نمایش بزرگ فصل شیدایی، از اجرای متفاوت این نمایش در استان زنجان خبر می دهد.
به گزارش روابط عمومی فصل شیدایی، تا ساعاتی دیگر، شانزدهمین اجرا از نمایش بزرگ فصل شیدایی در استان زنجان روی صحنه می رود. گفت و گوی کوتاهی با سعید اسماعیلی داشته ایم که هم اکنون مشغول تمرین نهایی با بیش از 150بازیگر در استان زنجان است. 

اسماعیلی می گوید: نمایش های بزرگی مثل بینوایان وجود دارد که سال هاست روی صحنه می رود، بدون آنکه تغییری در ساختار آن ایجاد شود. داستان این نمایش ها آنقدر جذاب است که حتی نسل های متفاوتی به اجرای همان اثر پرداخته و در هر اجرا، مخاطبان نیز استقبال می کنند. اما در مورد نمایش فصل شیدایی، ما بر آن بوده ایم تا با میهمان شدن در هر استان، متناسب با آن اقلیم، فصل شیدایی را متفاوت و هماهنگ با آن شهر میزبان، اجرا کنیم. 

کارگردان نمایش بزرگ فصل شیدایی می گوید: زنجان، مهد عزاداری و ارادت به سیدالشهداء(علیه السّلام) است. وجود حسینیه ی معروف اعظم زنجان که شهرت جهانی دارد و سابقه ی عزاداری های پُر سوز و گداز، در طراحی ما مؤثّر بوده است. گرچه فصل شیدایی، برگرفته از چند نمایش کوتاه از هبوط حضرت آدم تا حضور امام زمان است، اما در بخش نمایشی دفاع مقدس، بر آن شدیم تا با پرداختن به ماجرای عملیات کربلای4 که شیردلان زنجانی در آن حضور داشتند، فصل دیگری را برای مخاطبان، رقم بزنیم. 

سعید اسماعیلی افزود: چند وقت پیش بود که بدن های مطهر غواصان شهید کشف و طی مراسم تشییع باشکوهی توسط مردم، آنان مورد استقبال قرار گرفتند. همان طور که می دانید تعداد زیادی از آن غواصان شهید، اهالی زنجان بودند. ما بر آن شدیم تا در این فصل، به شهدای غواص بپردازیم و به همین خاطر، اجرای این بخش نمایشی، نیاز به تغییر در طراحی صحنه و اضافه شدن دریاچه ای از آب داشت. با توجه به این نکته که در زنجان، دریاچه ای وجود ندارد، با تلاش همه ی عوامل توانستیم این بخش را به نمایش اضافه کنیم. از نکات جالب دیگر نیز استفاده از گویش و لهجه ی زیبای آذری است که در بخش هایی از این اجرا، به کار رفته است. 

طراح و کارگردان این نمایش می گوید: برای پرداختن به عملیات کربلای4 از زندگی «شهید یوسف قربانی» و همرزم او «شهید یعقوب علی محمدی» شروع کرده ایم تا به شهدای غواص بپردازیم. بخش نمایشی شهدای غواص، از نکات متمایز کننده ی فصل شیدایی در استان زنجان است. جالب است بدانید با توجه به نبود دریا در زنجان، غواصان شهید، طی زمان کوتاهی در دوران دفاع مقدس، آموزش غواصی را دیده و بسیار ماهرانه، آن را یاد گرفته و این چنین، در دوران دفاع مقدس، افتخار آفریدند. 

سعید اسماعیلی می گوید: بسیار امیدواریم تا این فصل نیز به خوبی و با استقبال چشمگیر مردم زنجان همراه شود و از آنان می خواهیم که از شب های اول، برای تماشای این نمایش حاضر شوند. چون در استان های دیگر شاهد بودیم بعضی ها نتوانستند به تماشای فصل شیدایی بنشینند و از این فرصت بی نظیر، استفاده کنند. و در نهایت امیدوارم اجرای این نمایش هم در این استان، تمدید شود تا همه ی مردم حسینی زنجان، بتوانند مخاطب فصل شیدایی شوند.

نمایش میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی، از پنجم تا چهاردهم مردادماه با میزبانی بیش از پنج هزار نفر از ساعت 20:30 در استان زنجان، انتهای کوی فرهنگ، جنب بازار روز(جمعه بازار) اجرا می شود.   

«مؤسسه مُهَنّا» با حمایت و همراهی «سازمان هنری رسانه ای اوج» و  «سپاه انصارالمهدی استان زنجان» به تهیه و تولید این اثر پرداخته اند.

علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه مهنا به نشانی www.mohanna.ir مراجعه نمایند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین