عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
گفت‌وگو با پدر و همسر شهید رضایی‌نژاد در سالروز شهادتش
شهید دارویش رضایی‌نژاد و دیگر شهدای هسته‌ای کشورمان به ما آموختند که می‌شود در راه پیشرفت علم و دانش با تکیه بر خودباوری و خوداتکایی ملی در مقابل دشمنان ایستاد، این شهدا در دوران حیات و شهادتشان هم افتخارآفرین هستند.

عقیق:امروز یکم مردادماه سالروز شهادت شهید هسته‌ای کشور شهید داریوش رضایی‌نژاد است که به دست کوردلان و دشمنان این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رضایی‌نژاد دانشمندی بود که الگویی شد برای همه جوانان این مرز و بوم که با سلاح علم و عمل بتوانند در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان قدار ایستادگی کنند.

این شهید والامقام در طول حیات مبارک خود خدمات بزرگی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد تا جایی که خار چشم دشمنان انقلاب و نظام بود، به طوری که دشمنان تاب و تحمل حضورش را نداشتند.

روزگاری کسی فکر نمی‌کرد که شهید رضایی‌نژاد از شهرستان آبدانان و استان محروم و ایلام شهرتش جهانی شود. شهرستان آبدانان در جنوب شرقی استان ایلام واقع شده که مردمانش استقامت را آموخته‌اند و با تحمل سختی‌ها فرزندانی نخبه و با استعداد تحویل جامعه داده‌اند.

یکم مرداد ماه سال 1390 بود که افتخارات علمی این دانشمند جوان هسته‌ای کشورمان آنانی را که چشم دیدن پیشرفت جوانان ایران اسلامی را ندارند وادار کرد که او را ناجوانمردانه مقابل چشم همسر و فرزند خردسالش به شهادت برساند.

پدر شهید داریوش رضایی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره ویژگی‌های علمی و استعداد شهید گفت: شهید داریوش آنقدر با استعداد و توانمند بود که در مقطع متوسطه، تحصیلات چهار ساله را در دو سال به پایان رساند.

وی ادامه داد: از همان ابتدای کودکی شهید توانست هوش و استعداد خود را در مقاطع مختلف تحصیلی به معلمان و هم‌کلاسی‌هایش نمایان سازد.

این پدر شهید اضافه کرد: پیشرفت داریوش مدیون تلاش و فعالیت خودش بود که به این درجه والا از علم و معرفت و شناخت رسیده است.

رضایی‌نژاد تصریح کرد: شهید داریوش رضایی‌نژاد متولد 1356 است که به عنوان یکی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان خدمات بسیاری را ارائه داده است و در میان شگفتی همگان مرزهای دانش را در نوردید.

وی ادامه داد: شهید رضایی‌نژاد با جهش فوق‌العاده توانست در 16 سالگی دیپلم بگیرد و در این مدت تمام توان خود را به کار گرفت که وارد دانشگاه شود.

این پدر شهید اضافه کرد: بعد از اخذ دیپلم ریاضی با معدل بالا توانست به دانشگاه وزارت دفاع وارد شود و مانند همه همکلاسی‌های خود که از سراسر کشور وارد این دانشگاه می‌شوند با روحیه بالا درس بخواند.

وی ادامه داد: شهید رضایی‌نژاد در رشته مهندسی برق و در دانشگاه وزارت دفاع رتبه اول را کسب کرد.

یکی از هم‌کلاسی‌های شهید رضایی‌نژاد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باره این شهید والامقام می‌گوید: شهید داریوش همواره برای ما افتخارآفرین بود چه در دوران حیاتش و چه در دوران شهادتش.

مسعود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: براساس بررسی‌های به عمل آمده شهرستان آبدانان به عنوان زادگاه شهید رضایی‌نژاد دارای 200 دانشجوی دکترا و متخصص است که همه آنان از این دیار به کسب علم و معرفت پرداخته‌اند.   

پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باره این شهید والامقام گفت: من فقط همسرم را از دست ندادم، او بهترین دوست در زندگی‌ام بود.

وی ادامه داد: دوران کوتاه زندگی مشترکمان که حاصل آن یک دختر بچه به نام آرمیتا است بسیار زود گذشت و این برایم بسیار دردناک است.

اکنون شهید رضایی‌نژاد و دیگر شهدای هسته‌ای کشورمان سال‌هاست که آسمانی شده‌اند، اما نکته مهم این است که قطار دستاوردهای علمی دانش هسته‌ای همچنان بر روی ریل پیشرفت با سرعت در حال حرکت است.

دشمن باید بداند اگر شهید رضایی‌نژاد را از ما گرفت، اما رضایی‌نژادهای دیگری هستند که برای اعتلای این کشور حاضرند از جان عزیز خود بگذرند.

شهید دارویش رضایی‌نژاد و دیگر شهدای هسته‌ای کشورمان به ما آموختند که می‌شود در راه پیشرفت علم و دانش با تکیه بر خودباوری و خوداتکایی ملی در مقابل دشمنان ایستاد و حتی از جان عزیز خود گذشت تا پرچم استقامت برابر ظلم همچنان برافراشته بماند.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین