عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
در «مخاطب خاص» به دنبال نهادینه کردن این روش از زندگی هستیم که تا مخاطبان بدانند هیچ راه و روشی برای رسیدن به سعادت در زندگی دنیا و آخرت بهتر و اثربخش‌تر از امام‌حسین(ع) و واقعه عاشورا نیست
عقیق: "مخاطب خاص" یک برنامه زنده‌ای است که در آستانه اربعین حسینی به روی آنتن شبکه سه سیما رفت. آشتیانی در مورد استودیویی که در کربلا تجهیز شد و در اختیار این برنامه قرار گرفت، می‌گوید: این اولین استودیویی است که به رسانه‌های ما اختصاص دارد. قرار شد به مناسبت اربعین این استودیو را افتتاح کنیم و دو برنامه "مخاطب‌خاص" و "پیاده آمده‌ایم" کار خودشان را در این فضای مناسب و مجهز آغاز و مخاطبان نیز از طریق شبکه‌های یک و سه سیما نظاره‌گر این برنامه باشند. یازدهم صفر 10 شب مانده به اربعین، "مخاطب خاص" برای اولین بار به روی آنتن رفت و البته با هدف پوشش رویداد عظیم و حماسه میلیونی پیاده‌روی اربعین بوجود آمد.

یادآوری زندگی با فرهنگ عاشورای حسینی

بعد از یک وقفه سه چهار ماهه از ابتدای ماه شعبان یک بار دیگر مخاطب خاص برگشت و شب‌های جمعه از کربلای معلی به نمایش درآمد. تهیه‌کننده و کارگردان این ویژه برنامه مذهبی درباره اهداف ساخت و تولید "مخاطب خاص" گفت: یکی از اهداف ایجاد برنامه "مخاطب خاص" این بود که شب‌های جمعه ارتباط مردم عاشق و دلباخته حسینی را به طور مستقیم با حرم حضرت سیدالشهداء(ع) برقرار کند. از طرفی دیگر با دعوت از کارشناسان برجسته دینی، یادآوری آموزه‌های دینی، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را از جریان عاشورا و کاروان امام حسین(ع) با هدف استمرار در دستور کار خودمان داریم. یکی از دلایل نهادینه شدن استمرار این یادآوری‌های دینی و اعتقادی است که همواره با فرهنگ عاشورای حسینی، زندگی کنیم.

مردم با امام حسین(ع) صحبت می‌کنند

آشتیانی با اشاره به اینکه تمام سعی و تلاش ما این است که بتوانیم فضای زیارتی برای مردم ایجاد کنیم، بیان می‌کند: یکی از بخش‌های ویژه برنامه "مخاطب خاص" پخش واگویه‌های مردم با حضرت سیدالشهداء(ع) است. پیام‌هایی که مردم چه در فضای مجازی و چه از طریق سامانه پیامکی برای "مخاطب خاص" ارسال می‌کنند. یکی از سوالاتی که در ابتدای راه مطرح می‌شد چنین مضمونی داشت که چرا این برنامه را در کربلا تولید می‌کنید؟! این شور و احساسات و علاقه‌ای که مردم نشان دادند و حرف‌های دلی که با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشتند را در اختیار برنامه قرار دادند که بیانگر پاسخ به همین سوال است.

تربیت انسان‌ها با ظرفیت بالقوه عاشورایی

این برنامه با موضوع اصلی «خانواده منتظر، تربیت حسینی» و مباحث ذیل سبک زندگی بر پایه سیره و روش حسینی و کاروان عاشورا برنامه‌ریزی شد. تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تأثیرگذار این روزهای حوزه مذهبی شبکه سه سیما درباره بخش گفتگو با کارشناسان این‌گونه توضیح داد: در «مخاطب خاص» به دنبال نهادینه کردن این روش از زندگی هستیم که تا مخاطبان بدانند هیچ راه و روشی برای رسیدن به سعادت در زندگی دنیا و آخرت بهتر و اثربخش‌تر از امام‌حسین(ع) و واقعه عاشورا نیست و اینکه امام‌حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت برای همه بشریت است. یعنی در واقع امام حسین(ع) مخاطب خاص همه مردم دنیاست. لذا ما سعی کردیم کارشناسانی را به مخاطب خاص دعوت کنیم که با نقطه نظرات آگاهانه‌شان ما را به این سبک زندگی حسینی نزدیک کنند. تاکنون با حضور حجج‌اسلام عالی، رفیعی، سیدحمید و سیدمهدی میرباقری موضوعاتی همچون ظرفیت بالای دستگاه عاشورا و کربلا برای تربیت انسان‌ها و راهکارهای تقویت باورها و اعتقادات مردم را مورد بررسی و واکاوی قرار دادیم.

نمایش اتفاقات جذاب با تنوع بصری

جالب است بدانید "مخاطب خاص" برخلاف شائبه‌هایی که شاید برخی ایجاد کردند با کمترین هزینه تولید می‌شود. استفاده از عوامل عراقی در پشت صحنه برنامه گواه بر این موضوع است. آشتیانی پیرامون آیتم‌های مختلفی که در کنار بحث‌های تخصصی توسط عوامل برنامه تهیه می‌شود، می‌گوید: ما سعی کردیم آن بخش‌هایی که در طول زیارت کمتر مورد توجه زائرین قرار می‌گیرد را مدنظر قرار دادیم. مثلاً بسیاری از بقاع متبرکه‌ای که برای مردم می‌تواند جذاب باشد. کارگاه ساخت کاشی حرم و یا اتفاقات خاصی که در کربلا و نجف می‌افتد. جالب است بدانید لوکشین برنامه از میان مجموعه‌ها و فضاهای موجود در کربلا به پشت بام مشرف و نزدیک‌ترین محل به حرم امام حسین(ع) رسید. البته در سری جدید "مخاطب خاص" علاوه بر استودیوی شیشه‌ای از فضاهای دیگر کربلا هم برنامه را پخش کردیم از بین‌الحرمین، داخل صحن امام حسین(ع) و صحن حضرت ابوالفضل(ع) و فضای پیرامون حرم و در میان زائرین! در ابتدای برنامه می‌بینیم که مجری به میان مردم می‌رود و از این فضاها برنامه را شروع می‌کند. همچنین به خاطر تنوع در جاذبه‌های بصری، مجری از یک منطقه روباز برنامه را به پایان می‌رساند.

 ویژه برنامه  "مخاطب خاص"  به مناسبت دهه کرامت   ازکربلا- بین الحرمین، امشب(پنجشنبه  بیست و هشتم تیرماه)  از ساعت 22:30  به صورت زنده راهی آنتن شبکه سه سیما می‌شود. در این ویژه‌برنامه، حجت‌الاسلام علوی تهرانی میهمان «مخاطب خاص» خواهد بود که به مبحث  آموزه‌ها و درس‌هایی از زیارت عرفه امام حسین(ع) می‌پردازد؛ اجرای این برنامه را  رسالت بوذری برعهده دارد که کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست و پنج‌شنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین