عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تبیین کرد:
حجت الاسلام شکریان، منبرهای طولانی و سنگین را موجب خستگی مخاطب دانست و گفت: مردم توقع دارند از روحانیت مطالب روز، مبتلابه و اخلاقی را به صورت خلاصه بشنوند.
عقیق:حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در کارگاه آموزشی روحانیان طرح مستقر استان، در ساری با اشاره به این که روحانیت پیشگام در دفاع دین و انقلاب است، گفت: امروز روحانیت باید با قدرت در صحنه دفاع از دین و انقلاب حاضر باشد.

وی با بیان این که امروز تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: حرکت در این مسیر از پاداش بالایی برخوردار است و خداوند در این خصوص وعده داده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز نظام دینی با هجمه های بسیاری از سوی دشمنان و بدخواهان دین مواجه است، خاطرنشان کرد: ترویج صحیح ارزش های دینی با بهره گیریا ز شیوه های روز راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی به منظور تبلیغ دین را اقدامی جهادی توصیف کرد و افزود: هیچ پاداش مادی برای جبران تلاش های خالصانه روحانیت در عرصه دین وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سطح تهدید ها علیه دین و انقلاب تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: دشمن امروز اصل دین و انقلاب را هدف هجمه های خود قرار داده است که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که انقلاب اسلامی همه توطئه ها و نقشه های دشمنان در منطقه و بسیاری از نقاط جهان را خنثی کرده است، افزود: معاندان انقلاب با همه قدرت خود امروز در برابر این نظام دینی قرار گرفته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید از فرصت تبلیغی که در اختیار دارند در جهت دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب و آرمان های نظام بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نسل جوان باید بدانند که انقلاب اسلامی به همین آسانی به دست نیامده است، گفت: این انقلاب با ریخته شدن خون های پاک جوانان این مرزوبوم و همچنین مجاهدت های علمای دین به پیروزی رسیده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت در منابر و خطابه های خود آرامش و امید را در جامعه ترویج کند، تصریح کرد: منبر و خطابه بهترین رسانه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان دین و انقلاب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در منابر خود از بیان مطالب سنگین و غیر قابل هضم برای مخاطب خودداری کنند، افزود: منبرهای روحانیت باید جاذب باشد نه این که موجب دلسردی و خستگی مخاطب شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، مخاطب شناسی را یکی از مهم ترین الزامات و شروط تبلیغ موفق و صحیح یاد کرد و گفت: هر چه قدر منبرها خلاصه، مفید و جذاب باشد، به طور حتم از جذابیت بیشتری برای مستمعین برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان، منبرهای طولانی و سنگین را موجب خستگی مخاطب دانست و خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند از روحانیت مطالب روز، مبتلابه و اخلاقی را به صورت خلاصه بشنوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان  بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل روحانیت با مردم تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی باید همانند علمای سلف همواره خود را همراه مردم ببینند و لحظه ای از مردم جدا نشوند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین