عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: ویژه برنامه‌های جشن‌های ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در 2000 امامزاده برگزار می‌شود و در روز ولادت حضرت معصومه(س) جشن تکلیف دختران را برگزار کردیم.

عقیق:حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه که در سرداب آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد، درباره برگزاری جشن‌های دهه کرامت در امامزادگان سراسر کشور اظهار کرد: در دهه کرامت با همکاری‌هایی انجام شده در ۳۵۰ امامزاده و بقعه سراسر کشور جشن‌های این دهه را برگزار می‌کنیم.

برگزاری همایش تکریم امامزادگان در 31 استان

وی با اشاره به اینکه  در ۳۱ استان همایش تکریم امامزادگان کشور با حضور چهره‌های برجسته استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: خدا را شاکریم که توفیق خدمت‌گذاری امامزادگان به‌عنوان کوچکترین خادم نصیبمان شد و امیدواریم آنچه وظیفه ما است به شایستگی از عهده آن برآییم.

راه‌اندازی پرتال محصولات فرهنگی با 71 اثر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از راه‌اندازی پرتال ویژه محصولات فرهنگی ویژه دهه کرامت خبر داد و گفت: در این پرتال ۷۱ عنوان محصول شامل هفت سری تابلوی نمایشگاهی، هفت عنوان کتاب، هفت عنوان کتابچه، هشت عنوان کتاب کودک، ۱۴ طرح پوستر، هفت طرح بنر، هفت عنوان نرم افزار موبایلی، ۹ عنوان کلیپ صوتی و ۱۲ کلیپ تصویری بارگذاری شده است؛ علاقمندان برای بهره‌مندی از این پرتال به نشانی  MFPO.irمراجعه کنند.

راه‌اندازی پویش سراسری «امامزادگان سرزمین من»

عادل از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این ایام را طراحی و تولید ده‌ها طرح گرافیکی در پایگاه اطلاع‌رسانی راسخون اعلام کرد و افزود: این پویش سراسری تحت عنوان «امامزادگان سرزمین من» برگزار می‌شود؛ همچنین در راستای آگاهی‌سازی بیشتر مردم درباره حوزه وقف و امامزادگان ۵۰ کلیپ تصویری با عناوین سلاله و دانه‌های تسبیح از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی برگزاری آئین غبار‌روبی امامزادگان را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در دهه کرامت خواند و گفت: آئین غبارروبی امامزاده حسن(ع) در تهران نیز فردا ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت امام رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) در 2000 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌های جشن‌های ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دو هزار امامزاده برگزار می‌شود؛ در روز ولادت حضرت معصومه(س) جشن تکلیف دختران را برگزار کردیم.

عادل با اشاره به اینکه با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مکاتباتی را داشته‌ایم تا در آیین غبارروبی و همچنین بحث توجه ویژه به امامزادگان اهتمام بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: همکاری‌هایی را با ستاد جشن‌های «زیر سایه خورشید» و حضور خادمان رضوی را در سراسر کشور داریم؛ همچنین اجرای کمپین تبلیغاتی با عنوان «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» از دیگر برنامه‌های ما است که برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شادی در دین مبین اسلام در چارچوب خاص مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: با حضور مُبلغان در خیمه‌های معرفت برنامه‌های شاد و مفرحی برای کودکان در این ایام برگزار می‌شود.

لزوم فعالیت فرهنگی برای جذب اقشار مختلف مردم

معاون سازمان اوقاف ساخت دو سرود ویژه امامزادگان و وقف را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌های بیشتری برای جذب اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج وقف و رفع شبهات امامزادگان

عادل فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در این اماکن متبرکه و جذب کمک‌های خیرین برای توسعه این فضاها و اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و تاکید کرد: در همین جا از رسانه‌ها درخواست داریم که جزو خیرین و واقفان باشند و از ظرفیت رسانه‌های خود برای ترویج سنت حسنه وقف استفاده کنند.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند که اگر کسی دیگران را به کار خیری تشویق کند خودش هم در انجام آن کار خیر سهیم است؛ اصحاب رسانه در پرتو رسانه می‌توانند در این عرصه کارهای خیری را انجام دهند که باعث ترویج فرهنگ وقف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه بقاع متبرکه در صدد تخریب، شایعه‌پراکنی و شبهه‌افکنی بر آمده است و باید برنامه‌هایی را در راستای تنویر افکار عمومی و جهل‌زدایی برای پاسخ به این شبهه‌ها داشته باشیم.

عادل ادامه داد: باید مردم متوجه این موضوع باشند که امامزادگان فرزندان ائمه (ع) هستند و از نظر جایگاه علمی و تقرب به خداوند آنها در زمان خودشان جزو بهترین‌ها بوده‌اند و همواره برای ما قابل احترام و محترم هستند.

رفع جهل و شبهه از وظایف ذاتی اصحاب رسانه

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی خبرنگاران و اصحاب رسانه رفع جهل و شبهه است، خاطرنشان کرد: در خصوص رفع شبهات وارد میدان شوید و حتی اگر اشکالی از ما مشاهده کردید، تذکر دهید.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین