عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نماز نخستین پرسش در روز قیامت و آخرین خاک‌ریز برای رویارویی با وسوسه‌ها و خدعه‌های شیطان و تهاجم فرهنگی دشمنان است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در نشست شورای مدیران ستادهای اقامه نماز جمعه منطقه دو کشور که به میزبانی ستاد اقامه نماز استان در بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات در خصوص نماز دو تعبیر وجود دارد که نخستین آن استحفاظ و دومین تعبیر هم استخفاف نماز است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «حافظوا علی الصلوات و الصلوه الوسطی» افزود: محافظت از نماز از مهم‌ترین وظایف مسلمان بوده و هر مسلمانی پس‌از این که شهادتین را به زبان می‌آورد، نخستین وظیفه دینی او اقامه نماز و محافظت از آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت، افزود: محافظت از نماز تعابیر زیادی دارد، اما مصداق اصلی آن اقامه نماز در اول وقت و اهمیت دادن به آن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به خطبه 199 نهج‌البلاغه، تصریح کرد: همه ما باید متعهد به نماز و حافظ آن باشیم تا به‌وسیله آن به قرب الی الله برسیم.

وی افزود: آثار اقامه نماز در اول وقت این است که گناهان ما همچون برگ‌های زرد پاییزی می‌ریزد، زیرا نماز همچون آب گرمی است که بدن انسان را پاک و مطهر کرده و روح ما را جلا می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در برخی از روایات آمده که «الصلوة صابون الخطایا»، این به آن معنا است که همان‌گونه که صابون کثیفی‌های بدن را می‌زداید، نماز هم خطاها و گناهان انسان را از بین می‌برد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اقامه و دعوت و تشویق فرزندان و خانواده به نماز از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بود، از این‌رو همه ما مسلمانان باید در این راستا و فرهنگ‌سازی آن همت کنیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آیه «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر»، تأکید کرد: خداوند متعال در این آیه بشارت داده هر مسلمانی که نماز را به پا دارد، فحشا و منکرات از او دور می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استخفاف نماز جلوه گوناگونی دارد، افزود: از مصادیق بارز استخفاف نماز اهمیت ندادن به صدای اذان و رد شدن از آن برای انجام کارهای دنیایی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مسئولان ستاد اقامه نماز خواست در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز در بین نسل جوان برنامه‌ریزی‌های دقیق و بنیادی‌تری انجام دهند تا در آینده کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه دینی باشیم.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین