عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
آیت الله نظری خادم الشریعه تأکید کرد:
آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت تسریع در روند بازسازی و مرمت این بنای تاریخی و مذهبی تأکید کرد و گفت: باید از همه توان و ظرفیت موجود به منظور احیاء مجدد این بنای ارزشمند مذهبی و تاریخی بهره گرفته شود.
عقیق:آیت الله نظری خادم الشریعه، شب گذشته در دیدار جمعی از ائمه جماعات مسجد جامع ساری که با حضور مسؤولان اوقاف و میراث فرهنگی استان در بیت ایشان برگزار شد با ابراز تأسف از حادثه به وجود آمده برای مسجد جامع ساری، از این پایگاه عبادی سیاسی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی استان مازندران یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که سابقه تاریخی مسجد جامع ساری، افزود: به دلیل قدمت تاریخی این بنا، در سال 77 از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ثبت ملی شده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه همچنین از مسجد جامع ساری به عنوان پایگاه دینی و انقلابی مردم استان مازندران به ویژه ساری یاد کرد و گفت: مبارزات نهضت انقلاب اسلامی در ساری از این بنای تاریخی آغاز شد.

وی با بیان این که علما و بزرگان دینی بسیاری در این مسجد به عنوان امام جماعت بودند، افزود: این بنای تاریخی و مذهبی از جمله مهم ترین اماکن دینی قبل و بعد از انقلاب در رسیدگی به امور دینی، مذهبی و مشکلات مردم بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مسجد در دوران مبارزات نهضت انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره در دیدارهایی که با ایشان داریم از خاطره حضور خود در ساری و مسجد جامع نقل می کنند.

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت تسریع در روند بازسازی و مرمت این بنای تاریخی و مذهبی تأکید کرد و افزود: باید از همه توان و ظرفیت موجود به منظور احیاء مجدد این بنای ارزشمند مذهبی و تاریخی بهره گرفته شود.

وی با بیان این که مسجد جامع ساری در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محل اجتماع و ساماندهی نیروهای انقلابی بوده است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور احیای این بنای تاریخی بهره گرفته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حفظ و حراست از چنین اماکن مذهبی و تاریخی از سوی مسؤولان مربوطه تأکید کرد و افزود: نباید بگذاریم چنین اماکن ارزشمند و تاریخی این گونه نابود شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه از مراجعه گسترده مردم به منظور اطلاع از آخرین وضعیت مسجد جامع ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین مطالبات مردم به ویژه مؤمنان و بازاریان احیای مجدد مسجد جامع ساری است.

وی با بیان این که مردم آمادگی خود را برای کمک در بازسازی و احیای مسجد جامع ساری اعلام کردند، افزود: باید با همراهی مردم و مسؤولان شاهد مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند دینی و تاریخی و احیای دوباره برنامه های دینی و فرهنگی در این مکان مذهبی باشیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین