عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
وزیر ارشاد:
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه حج بزرگ‌ترین رویداد اجتماعی برای مسلمانان و جهان اسلام به شمار می‌آید، گفت: این سفر فرصت‌های خاص عبادی و معنوی را به صورت فردی و جمعی برای حجاج فراهم می‌کند.
عقیق:سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در سیزدهمین جلسه شورای عالی حج و زیارت با اشاره به اینکه مراسم حج برای جامعه اسلامی اهمیت خاصی دارد، گفت: در قالب مناسک هیچ اتفاقی را همچون حج سراغ نداریم. این سفر فرصت‌های خاص عبادی و معنوی را به صورت فردی و جمعی برای حجاج فراهم می‌کند.

وی افزود: حج بزرگترین رویداد اجتماعی برای مسلمانان و جهان اسلام به شمار می‌آید و امسال هم با وجود شرایط دشوار بین‌المللی و منطقه‌ای این توفیق حاصل شده که هموطنان‌مان بتوانند فریضه حج را برگزار کنند. این اتفاق بزرگ ارتباطی برای همه جهان اسلام است که فواید بسیاری دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که همچون سال گذشته که سفری توام با عزت و کرامت به همراه امنیت کامل برگزار شد، امسال هم شرایط مناسبی برای حضور در کنگره بزرگ حج داشته باشیم.

صالحی از زحمات دست اندرکاران حج و زیارت تشکر کرد و گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و اینکه در شرایط کنونی منطقه‌ای، حج امسال در یک فضای توام با آرامش بر پا شود حاصل تلاش دست اندرکاران این حوزه است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات انجام شده برای حج سال جاری، از ابتدای مذاکرات با عربستان تا اولین پرواز مجموعه عوامل و کارگزاران را ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نیز بخشی از برنامه‌ ریزی و فعالیت‌های فرهنگی برای حجاج در طول موسم حج را تشریح کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین