عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
امام جمعه تبریز در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده:
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی الگوهای مناسبی را برای حجاب معرفی کنند، گفت: دستگاه های فرهنگی از سلیقه ای برخورد کردن و افراط و تفریط خودداری کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، صبح روز یکشنبه، در مراسم اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده در میدان ساعت تبریز با بیان اینکه عفاف و حجاب دو ارزش انسانی و اسلامی هستند، اظهار داشت: از مجموع معانی ذکر شده برای حجاب و عفاف، عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه بازمی دارد، نگهداری و حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح بدن، از هر گونه خطا و گناه، نوعی عفاف است که حاصل این عفت، حجاب و پوشش ظاهری است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: حجاب میوه عفاف است، ادای وظیفه و اطاعت از خداوند متعال، ادای حق محسوب می شود، حجاب که امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین، آن را واجب کرده باید حفظ شود، حفظ این واجب الهی اطاعت از خداست و اطاعت از او حقی است که بر بندگان نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان با حفظ حجاب می توانند اطاعت خدا را اثبات کنند، افزود: هر انسان معتقدی باید تعبدا نه فقط به خاطر مسائل و مصالح عمومی، این حق الهی را ادا کند، حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان الهی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت حجاب در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، با توجه به رهنمودهای امام عظیم الشان و رهبر فقید و کبیر انقلاب اسلامی، حجاب در جامعه ما رونق گرفت و امروز نیز در سایه هدایت های مقام معظم رهبری، حجاب به معنای واقعی خود در بین افرادی که حجاب را به نحو احسن رعایت می کنند، معنای خاصی بخشیده شده است.

وی با بیان اینکه بی توجهی ها و کم مهری هایی نسبت به حجاب انجام گرفته است، تاکید کرد: برخی از علل آن به تبیین ضعیف فرهنگ اسلام برمی گردد و دستگاه های فرهنگی ما باید در ارتباط با تبیین فرهنگی حجاب، بیشتر پرداخت کنند و از نظر فرهنگی، موضوع حجاب را مورد بحث قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: عدم برنامه ریزی جامع و مناسب برای حجاب دیگر علت های کم توجهی به این مساله است، مسئولان باید برنامه ریزی هماهنگ داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های فرهنگی الگوهای مناسبی را برای حجاب معرفی کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی از سلیقه ای برخورد کردن و افراط و تفریط خودداری کنند، فرهنگ تساهل از طریق رسانه های غربی باعث شده توجهی به امر حجاب زیاد نشود، ضعف در معرفی الگوهای مناسب از سوی دستگاه های فرهنگی در ارتباط با حجاب، در کم توجهی به حجاب موثر است.

امام جمعه تبریز بر ضرورت ایستادگی در مقابل جنگ نرم دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمنان با توجه به ابزارهای گوناگون و شیوه های متنوع تبلیغی، هجمه گسترده ای را علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی ما و بنیان های خانواده در ایران  اسلامی شکل داده اند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش معلمان فرهنگی و پرورشی در ارتباط با تربیت صحیح کودکان در همان دوران دبستان، تلاش کنید نگویید کلاس اول است، هنوز حجاب بر این دختر واجب نشده، بلکه باید از همان دوران، دختران را به حجاب و عفاف عادت دهید و نقش پدران و مادران نیز در این مساله بسیار مهم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بانوان ایران اسلامی، با تاسی از آموزه های دینی، رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.




منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین