عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ مشروعیت است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه و اساس خون شهدا شکل ‌گرفته و دشمنان به دنبال این هستند تا مشروعیت نظام را از بین ببرند و آن را ناکارآمد جلوه دهند.
عقیق:آیت الله هاشم هاشم‌ زاده هریسی عضو خبرگان رهبری، امروز در نشست همفکری با مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، با تقدیر از اجرای برنامه های پدافند غیرعامل در این استان اظهار داشت: با توجه به وسعت و گستره در برگیری موضوعات در پدافند غیرعامل نیاز است تا با توجه بیشتر نواقص جبران شود.

وی پدافند غیرعامل را مهم‌ ترین مساله روز دانست و افزود: طی چند سال گذشته موضوع پدافند عامل مقدم تلقی شده و بیشتر بر روی آن کار کرده‌اند، هرچند کارهایی که در این بخش انجام‌ شده مهم بوده و نباید از آن غفلت کرد اما پدافند غیرعامل باید در اولویت بوده و مقدم بر مسئله پدافند عامل باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اصل اول حفظ آرمش و جلوگیری از جنگ بوده و این موضوع در اسلام هم اهمیت دارد و اصل اول صلح است اما اگر جنگی را تحمیل کردند، پای پدافند عامل به میان می‌آید.

وی ادامه داد: در دین اسلام اصل اول صلح و آرامش بوده و بحث جنگ و جهاد امر ثانویه هستند، حتی در زمان غیبت بسیاری از علما جنگ ابتدایی را مصلحت نمی‌دانند، چراکه آنچه معصوم می‌داند را ما نمی‌دانیم،در زمان حضور مصلحت و اختیار به دست معصوم است.

آیت الله هاشم ‌زاده هریسی بابیان اینکه ایستادن در مقابل افراد زورگو مقدس است، خاطرنشان کرد: اکثریت علما، جنگ ابتدایی را جایز نمی‌ دانند و جنگ دفاعی را مصلحت می ‌دانند، چراکه در جنگ انسان‌های بی‌گناه بسیاری از بین می‌روند اما زمانی که جنگی تحمیل شد، باید ایستاد و آن زمان جنگ بی‌امان ادامه خواهد داشت.

وی نسبت به جنگ روانی دشمن هشدار داد و اظهار داشت: در شرایط امروز دشمن هرقدر زورگو و فریبکار هم باشد، برنامه‌اش جنگ نظامی با ما نیست، بلکه به دنبال جنگ نرم، جنگ روانی و سایبری است تا بدون هزینه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای دربیاورد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ اقتصادی و معیشتی و روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: جنگ امروز، جنگ مشروعیت است، چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران همچون نظام‌ های دیگر نبوده و بر پایه و اساس مشروعیت شکل ‌گرفته و دشمنان به دنبال این هستند تا مشروعیت نظام را از بین ببرند.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نظامی نیستند، بلکه با استفاده از مسائل داخلی می‌ خواهند القا کنند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست و به کشور ضربه بزنند.

آیت الله هاشم‌ زاده هریسی اضافه کرد: برای حفظ این نظام خون‌های بسیاری ریخته شده و تنها کشور امام زمان(عج) بر روی زمین است، هرچند مورد توجه ایشان بوده، اما باید با عقل و تدبیر پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: نباید در هر کار منتظر معجزه باشیم، امداد غیبی برای زمان درماندگی است باید براساس قواعد الهی حرکت کرده و به نتیجه برسیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین