عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
در همایش حافظان «حریم امنیت و خانواده» مطرح شد؛
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در همایش حافظان حریم امنیت و خانواده امتیازهای ویژه دین اسلام برای دختران را تشریح کرد.
عقیق:حجت‌ الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، ظهر امروز در همایش «حافظان حریم امنیت و خانواده» با اشاره به پیشینه حجاب در ایران عنوان کرد: حجاب در ایران سابقه سه هزار ساله دارد و در واقع حجاب پیش از ورود اسلام به ایران، توسط مردم انتخاب شده بود و این مساله در تاریخ ویل دورانت نیز نوشته شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مردم با اعتراض نسبت به کشف حجاب و یورش رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و این روز به  روز حجاب و عفاف نامیده شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت عنوان کرد: در این دهه برنامه‌ های متنوعی وجود دارد و در پارک‌ های بانوان برای دختران برنامه‌ های مختلف برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اسلام نسبت به دختر، برخی امتیازاتی در دوره جاهلیت قائل شده که برای دیگران وجود ندارد، تصریح کرد: در دوره جاهلیت به دنیا آوردن دختر خجالت آور بود و تاریخ شاهد زنده به گور کردن دختران بود، اما در این شرایط اسلام برای دختر امتیازاتی قائل شده و خداوند حضرت زهرا(س) را دسته گل خوشبو می ‌نامند.

حجت ‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: دیگر امتیاز برای دختران این است که امام صادق(ع) می‌فرماید: دختران بلور هستند و آنها را نشکنید. در آموزه‌ های دینی ما چنین مطرح شده که اگر نخستین فرزند خانواده‌ای دختر باشد، خیر و برکت به این خانه سرازیر می‌ شود و امتیاز بعدی این است که اگر پدر و برادری سه دختر را رشد دهند بهشت بر آنها واجب می‌ شود.

وی تاکید کرد: امتیاز دیگری که برای دختران قرار داده شده، سن رشد است که دختر در ۹ سالگی به پیشگاه خدا دعوت می‌ شود، اما این سن برای پسران ۱۵ سالگی است.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز با اشاره به مفهوم حجاب در اسلام عنوان کرد: عفاف و حجابی که در دین تعریف شده، پوششی است که بانوان با آن تبرج نکنند و منجر به این نشود که انسان های هرزه چشم چرانی کند، این نوع حجاب هم در قرآن و هم روایات بارها اشاره شده است.

وی، یکی از عوامل طلاق را تنوع طلبی یکی از زوجین دانست و اظهار داشت: حجاب عامل گرمی خانواده و تداوم زندگی است، اینکه مردان در عشق و دلبستگی به همسرانشان ثبات داشته باشند، عاملش حجاب است.

حجت ‌الاسلام حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه مردان به راحتی و آسانی در تمام فضاها در جامعه به راحتی به زنان هرزه دست پیدا کنند، باعث خواهد شد هیچ وقت عشق و علاقه ‌اش به همسرش پایدار نباشد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین