عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کتابخانه حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) در طرح توسعه صحن حضرت زهرا(س) بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عقیق:بخش غیرزیارتی حرم امام علی(ع) با 120 هزار مترمربع در حال ساخت است که در این بخش کتابخانه، موزه، بخش اداری و پارکینگ پیش‌بینی شده است.

 

 

با توجه به تلاش شبانه‌روزی هنرمندان و مهندسان کشورمان در طرح توسعه حرم علوی، بخش‌هایی از این طرح در حال تکمیل است، اما بنا بر قرارداد بین ایران و عراق، بخش غیر زیارتی طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

کتابخانه حرم علوی نیز امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش از سایر بخش‌های غیرزیارتی آماده شده است.

به گفته متولیان این بخش، کتابخانه حرم علوی در مجموع 73 درصد پیشرفت داشته است.

 

 

این کتابخانه در پنج طبقه در حال ساخت است در حالی که سایر بخش‌های غیرزیارتی حرم علوی در چهار طبقه پیش بینی شده است اما با توجه به اینکه طبقه کتابخانه حرم علوی، سقف کوتاه‌تری نسبت به سایر بخش‌ها دارد، این ساختمان در چهار طبقه تعبیه شده است و بر دیوار هر طبقه آن در کنار گچ‌بری‌های زیبا به رنگ‌های ایرانی اسلامی، اشعار فارسی نیز نقش بسته است.

به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا(س) حرم امام علی(ع) در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی به مساحتی بالغ بر 220 هزار مترمربع از سال 1390 به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و اجرایی شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین