عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
حجت الاسلام حسینی قمی:
استاد حوزه علمیه گفت: علما در کنار حمایت از نظام در برابر مشکلات اقتصادی حساسیت داشته باشند.
عقیق: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی قمی در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و یاد و خاطره حادثه خونین مدرسه فیضیه و ضرب‌وجرح عده‌ای از طلاب و مردم بی‌دفاع در دوران پهلوی که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به میراث شیعی حاصل از امام صادق(ع) اظهار داشت: بیش از 38 هزار حدیث از این امام همام به یادگار مانده است، جمع احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بالغ‌بر 50 هزار حدیث می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی این دو امام همام حجم بزرگی از حدیث شیعه نقل و ثبت‌شده است، اثر میراث علمی و فرهنگی امام صادق(ع) در 900 حلقه درسی مسجد کوفه در سال‌های بعدی مشخص شد.

وی با تأکید بر ثمرات میراث علمی امام صادق(ع) عنوان کرد: تمام بزرگان و فقهای بزرگ اهل سنت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از شاگردان امام صادق(ع) محسوب می‌شوند و این افراد نیز در محافل مختلف بر این حقیقت صحه گذاشته‌اند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از برکات دوران امام صادق(ع) تربیت و پرورش شاگردان بزرگی بود که قدرت و اختیار فتوا و استخراج عمیق از منابع دینی بود که در ترویج و نشر معارف اسلامی بسیار ارزشمند بود.

وی با اشاره به مبارزات مختلف فقهای شیعی در دوران مختلف ابراز کرد: فقهیان نام‌آور شیعی در دوران مختلف مبارزات فراوانی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی کرده‌اند.

حسینی قمی تأکید کرد: امروز مواضع و موضع‌گیری‌های علما در مباحث اجتماعی بسیار ارزشمند است و علما باید در کنار حمایت از کلیت نظام در برابر مشکلات به‌ویژه مسائل اقتصادی حساسیت داشته و در این مسائل با جدیت برخورد کنند.

وی ادامه داد: علما و ائمه جمعه باید به‌صورت علنی و عملی در بین مردم حضور پیداکرده و مردم آن‌ها را در بین خودشان احساس کنند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین