عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
امام جمعه قم:
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی نیز از مسئولان بی‌تفاوت گلایه‌مند هستند، گفت: هر چند مسؤولان باید در چارچوب اختیارات و امکانات از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنند اما کارهای فرهنگی باید متکی بر کمک‌های مردمی باشد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان‌های ایلام که در سالن محراب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها  انجام شد، با اشاره به اینکه تلاوت آیات الهی توسط مردم یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پیامبر اسلام(ص) بوده است، اظهار کرد: این تلاوت باید مردم را از نظر روحی و اخلاقی پاکیزه کند به همین علت رسول خدا(ص) مأمور به تبیین مطالبات و رهنمودهای قرآن بودند.

وی با بیان اینکه عمل به آموزه‌های دینی کار هر فردی نیست، اضافه کرد: عمل به روح دین با تفقه حاصل می‌شود، هر فردی که عمق دین را متوجه شود حکیم خواهد بود اما اگر نتواند به درک لازم برسد مقابل دین ایستادگی خواهد کرد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بر لزوم تبعیت طلاب و فعالان فرهنگی از علما و مراجع تاکید کرد و گفت: قشر جوان و نوجوان ظرفیت بسیاری دارند که استفاده از ظرفیت آن‌ها در عرصه فرهنگی نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی نیز از مسؤولان بی‌تفاوت گلایه‌مند هستند، عنوان کرد: هر چند مسئولان باید در چارچوب اختیارات و امکانات از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنند اما کارهای فرهنگی باید متکی بر کمک‌های مردمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه فعالان فرهنگی باید از گستردگی بی‌رویه و پراکندی پرهیز کنند، مطرح کرد: استفاده از عنصر نظارت و داشتن چارچوب مشخص برای فعالیت می‌تواند موجب افزایش نتایج مثبت کار فرهنگی شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین