عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
آیت الله فقیهی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تلاش های علمی و تربیت شاگردان بسیار از سوی امام صادق(ع) زمینه ساز احیای شریعت ناب محمدی(ص) در جامعه اسلامی بود.
عقیق:ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام صادق (ع) ابراز داشت: در دوران امامت حضرت، به عنایت الهی شرایطی مهیا شد که این بزرگوار بتوانند با رشد علمی جامعه و پرورش شاگردان بسیار، مکتب جعفری را تاسیس کرده و به این شکل، زمینه احیای شریعت محمدی(ص) را در جامعه اسلامی آن دوران فراهم سازند.
وی همچنین افزود: دوران امام صادق(ع) البته دوران پیچیده و پرتلاطمی است به این خاطر که در بخشی از این دوران شاهد انتقال حکومت از اُمویان به عباسیان هستیم و در چنین ایامی البته حضرت با درایت و مدیریت بالای خویش دست به رشد و شکوفایی علمی جامعه زدند تا در سایه ارتقای سطح فهم و بینش و دانش اعضای جامعه، یک نهضت علمی و فرهنگی را سامان بخشند که تربیت بیش از 4 هزار شاگرد از جمله برخی از بزرگان اهل سنت در همین راستاست.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با فرصت اندک ایجاد شده که از نزاع میان اُمویان و عباسیان حاصل شده بود، توانستند گوهرهای ارزشمند علوم و معارف الهی را در جامعه منتشر کرده و در راستای هدایت امت ، به استحکام باورهای اعتقادی مردم به خصوص شیعیان همت گمارند.
وی همچنین یادآور شد: هر چند شیعه، حضرت صادق(ع) را رئیس مذهب خود می نامند اما این سخن بدان معنا و مفهوم نیست که مذهب جعفری را ایشان ابداع و اختراع کرده اند بلکه مذهب جعفری در واقع همان مذهب ناب محمدی(ص) است که امام صادق(ع) احیاگر آن بوده اند و این مذهب در واقع تفسیر آیه هفتم سوره مبارکه بینه است که می فرماید: "اولئک هم خیر البریه" که بنابر فرموده رسول خدا(ص) منظور از خیرالبریه ، امیرالمومنین علی(ع) و شیعیان او هستند.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین