عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
حسین فرحبخش، تهیه کننده بسیاری از فیلمهای مبتذل سینمای ایران که در کارنامه اش آثار سخیفی چون «شارلاتان» و «خالتور» وجود دارد، در گفت و گو‌یی اینترنتی، روضه خوانی را نشان تحجر و نوعی حقه بازی خواند
عقیق:حسین فرحبخش ، تهیه کننده بسیاری از فیلمهای مبتذل سینمای ایران که در کارنامه اش آثار سخیفی چون «شارلاتان» و «خالتور» وجود دارد، در گفت و گو‌یی اینترنتی، روضه خوانی را نشان تحجر و نوعی حقه بازی خواند!
فیلمسازی که سراسر کارنامه اش پر از رقص و آواز و روابط جنسی است، برای تسویه حساب با سیدعلی احمدی، مدیر سینمای ملت که اجازه نداده بود فیلم «آس و پاس» او -که پر از رقص و آواز است- در ماه محرم اکران شود، به خود اجازه داد به روضه خوان های سیدالشهدا هتاکی کند و واژه شریف «روضه خوان» را ابزار تحقیر و توهین افراد قرار دهد. هر چند که فرحبخش ادعای اسلام شناسی دارد، اما انگار در این سال هایی که عمرش را در مسیر ساخت آثار مبتذل قرار داده به گوشش نرسیده که بسیاری از مراجع تقلید و علمای بزرگ، خود را روضه خوان امام حسین(ع) معرفی می‌کردند و آن را بالاترین افتخار می دانستند.
او که مدام کارنامه سیاه سینمایی اش را پشت نقاب اسلام و انقلاب پنهان می کند ،انگار حتی به گوشش نرسیده که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت با صراحت خود را «روضه خوان» معرفی کردند. از این نقل قول ها فراوان است، نمونه متاخرش مربوط به آخرین منبرهای زندگی آیت الله مجتبی تهرانی است که فرمودند: «من نوحه خواني بلد نيستم، ولي امشب مرجعيت به كنار، اجتهاد به كنار، فقاهت به كنار، ‌عرفان به كنار، اخلاق به كنار، مي خواهم امشب روضه بخوانم.» عقیق ضمن عذرخواهی از مخاطبان، به منظور هشدار و برای جلوگیری از تکرار این گستاخی ها، بخش هایی از حرف های فرحبخش را منتشر می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
سلام
جواب این گونه فیلم ساز مغرور و گستاخ که فهمی از روضه ندارد باید مناظره رودرو با یک محقق روضه اهل بیت ع مثل استاد ادب واخلاق استادفاطمی نیاو...گذاشت.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
بابا اینا لیاقت مناظره رو ندارن داداشم ،
سگ زرد برادر شغاله عزیزم
هرکی با ارباب در افتاد ورافتاد.
مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
با سلام روضه خوان اصلی عالم خدواند است که برای آدم اول خلقت روضه عطش خواند بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است که وقت ولادت امام حسین علیه السلام روضه خواندو......ایشان که اطلاعی از این موضوع ندارد باید اول تحقیق کند بعد حرف بزند این گونه نظر دادن بدون اطلاع کار درستی نیست وامکان دارد انسان را از دایره دین خارج کرده ودر دایره کفر وارد کند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
ظاهرا در جدیدترین صحبت از مداحی و هیئت تعریف کرده.
سید عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
میان عاشق و معشوق رمزیست
چه داند آنکه اشتر میچراند؟؟؟
روضه خوانی امام حسین یک سمَت آسمونیه ، قدرشو دلال حیوانات چی میفهمه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
این بزرگوار واقا زندگی نداره
بر او نمرده به فتوای من نماز کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
سلام خدا شکر سوء تفاهم رو جواب داد وعذر خواهی چون سیدالشهدا ع با خون وجون شیعیان آمیخته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
مهدوی :
با سلام روضه خوان اصلی عالم خدواند است که برای آدم اول خلقت روضه عطش خواند بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است که وقت ولادت ......
جناب مهدوی به نظر بنده مطلب شما از اون آقای به قول شما هتاک بسیار بدترست....خدا روضه خونه
یعنی چی برادر من چرا اینقدر اغراق میکنی روضه خوانی مال ما آدمای نا توانه که برای یک اتفاق که قابل برگشت و بهبودی نداره ابراز ناراحتی بکنیم ....خداوند عظیم اگه شهادت اون بزرگوار اینقدر براش رنج آور بود که روضه بخونه، خوب جلو حادثه رو میگرفت .خداوند والا مقام موجودیست که غم و شادی باعث دگرگونی حالش نمیشود ثبات دارد اگر سید الشهدا سلام الله علیه زنده بود معلوم نبود با امثال شما چگونه برخورد میکرد ..شهادت یک موفقیتست چطو یک بسیجی معمولی در زمان جنگ شهادت دوست و برادرش را تبریک میگفت ..اما حضرت حق بشیند روضه بخونه و گریه کنه ...اغراق اغراق ..اغراق خدا شما را ببخشید که از اسلام بدورید ..
بس کنید تورا خدا...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
آقای ناشناس اسلام شناس!! روضه خوانی به معنای ذکر مصیبت و حزن برای وقوع آن مصیبت است. خداوند متعال هم در قرآن ذکر مصیبت کرده. نظیر آن ظلمی که بر اصحاب خدود رفت. یا اینکه حضرت یعقوب نبی در فراق یوسف روضه خوانی می کرد و گریه بسیار کرد تا چشمانش سفید شد!!(یا أَسَفَا عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیم) پس با منطق عجیب شما احتمالا ایشان نیز از صراط حق به دور بوده و اغراق میکرده. اما چرا خداوند متعال در قرآن این عمل یعقوب را تقبیح نمی کند؟!
آقای ناشناس اسلام شناس!! امام معصوم حتی اگر شهید نشود در اوج قله فضیلت قرار دارد و با شهادت درجه اش رفیع تر نمیشود. پس شهادت امام حسین موفقیت نبود بلکه مصیبت بود. درضمن، مواردی که جناب مهدوی در مورد روضه خوانی خدا ذکر کرد، همگی سند و مدرک روایی دارد و از سر احساسات و اغراق مطرح نشده. اما شما احتمالا کاری با قرآن و روایات ندارید و به فتواهای خود متکی هستید.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین