عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی گفت: به عقیده من حجاب سنگر است و همچون دژی از زنان محافظت می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی سخنران و کارشناس مذهبی، در گفتگویی در تعریف حجاب گفت: اصل حجاب یک مسئله درونی و باطنی است و ممکن است کسی حجاب داشته باشد؛ اما خیلی مبتنی بر قیود نباشد و یا بالعکس. حجاب پوشیدگی و حجاب برتر به معنی حجاب پوشیده‌تر است.

وی افزود: بهترین حجاب آن است که مانع دیده شدن ارزش های ذاتی و جنسی یک زن شود. حجابی که باعث شود دیگران به زنان نگاه ابزاری نداشته باشند. در واقع انسان نباید به گونه ای رفتار کند که با دید کالای مصرفی به او نگاه شود.

این سخنران و کارشناس علوم دینی با اشاره به ورود فرهنگ غربی و تغییر الگوی پوشش زنان و مردان در جامعه، اظهار کرد: یک جمله معروف وجود دارد که بیان می کند «حجاب محدودیت نیست، مصونیت است»؛ به این معنی که حجاب به زن حفاظ می دهد و دامنه امنیت را برای بانوان گسترده می کند. زنان را در دژی قرار می دهد که باعث جلوگیری از فساد و فحشا و مستحکم تر شدن روابط خانواده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی در پایان گفت: الان متاسفانه در شرایط تبلیغی سنگینی قرار داریم و از سمت دشمنان مورد هجمه فرهنگی هستیم. به عقیده من حجاب سنگر است و اگر دشمنان ما بتوانند این سنگر را فتح کنند و این امتیاز را از ما بگیرند، به دنبالش بدون هیچ هزینه‌ای می توانند بقیه سنگرها را هم فتح کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین