عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س):
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب نباید صرفاً حالت شعاری داشته باشد
عقیق:با بیان این که تعمیق و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به خصوص در بین نسل جدید نیازمند یک کار جدی و پردامنه و همه جانبه است، اظهار داشت: آنچه مسلم است این که ما باید در رابطه با مساله حجاب و عفاف، کار عمیق فرهنگی و نیز علمی انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب در این حوزه دست پیدا کنیم و گرنه به صرف شعار به جایی نمی رسیم.

وی با اشاره به اهمیت وظایف معلمان و مربیان و به خصوص والدین در زمینه باورمندی نسل جدید به ضرورت عفاف و حجاب، گفت: از جمله فعالیت هایی که معلمان و مربیان و به خصوص خانواده ها می توانند و باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند توجه به این اصل است که باید برای مثال برای یک دانش آموز دختر ضرورت حفظ و رعایت حجاب و عفاف به خوبی جا بیفتد و در درونش این امر مهم که جزو ضروریات دین هم هست، نهادینه شود.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: طبعاً وقتی این موضوع به خوبی برای دانش آموزان دختر نهادینه شد، هنگامی که آن ها وارد دانشگاه یا محیط های دیگر جامعه می شوند، به حفظ حیا و تاکید بر حجاب و عفاف پایبند خواهند بود.

وی بیان داشت: نخبگان حوزه و دانشگاه به خصوص باید به صورت علمی و کارشناسی روی این موضوع کار کنند و مسئولان نیز با دغدغه مندی و احساس مسئولیت زمینه نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب را در اجتماع فراهم سازند تا ما به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
vana
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
خب برادر یا خواهر عزیر ساعت 00.06 بامداد خبر میزاری همین میشه که اصلا نمیگی کی این حرفا رو زده
توجه بنمونین خوب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین