عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
یکی از مفسران قرآن در انتقاد به برگزاری نمایشگاهی با مضامین غیراخلاقی و سؤاستفاده از برخی آیات قرآن خواستار واکنش متولیان امر و قوه قضائیه در این باره شد.
عقیق:ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن در واکنش به برگزاری نمایشگاهی از آثاری  با مضامین بی‌عفتی و عریان‌گرایی در تهران ، گفت: در نگاه روانشناسی و نشانه‌شناسی برای ارائه یک مفهوم از روابط جانشینی و همنشینی استفاده می‌کنند؛ ترسیم حروف مقطعه قرآن که تمام دنیا آن را به عنوان رسم‌الخط قرآن می‌شناسند در تابلویی که نمود بی‌عفتی و توهین به مقدسات و خیانت به اسلام و مبانی دین و قرآن است.

وی افزود: همزمانی آغاز این نمایشگاه با روز عید سعید فطر زنگ خطری برای جامعه دینی و متولیان دینی، فرهنگی و هنری جامعه نسبت به غفلت‌ها و ناآگاهی‌ها در گسترش ولنگاری فرهنگی است.

بهرام‌پور ادامه داد: با ترسیم کردن این نقوش در نمایشگاهی که منسوب به نظام اسلامی است، بسیار جای تأسف دارد. ایراد ما صرفاً متوجه هنرمند این اثر نیست بلکه در درجه اول مسئولان و متولیان امر باید مورد بازخواست قرار گیرند. هرچند باید انگیزه هنرمند اثر مورد واکاوی قرار گیرد و برخورد مناسب در این باره انجام شود.

بیشتر بخوانید: مانور برهنگی و توهین به مقدسات در سایه سکوت مشکوک وزارت ارشاد!

این مترجم قرآن با طرح این موضوع که من به عنوان مدعی العموم قرآن کریم از اشخاصی که این طرح را ارائه داده‌اند و کسانی که آن را در معرض عموم به نمایش گذاشتند به قوه قضائیه شکایت می‌کنم، افزود: به زودی باید نیت افرادی که بانی نمایش این تابلوهای وهن‌آلود هستند مشخص شود.

به گزارش تسنیم، همزمان با عید سعید فطر نمایشگاهی از آثار نقاشی در تهران برپا شده است که مصداقی از  مانور  ترویج بی‌عفتی، برهنگی و توهین به مقدسات دین مبین اسلام به شمار می‌آید. عجیب‌تر آن‌که این نمایشگاه همزمان با عید سعید فطر افتتاح شده است. برگزاری این نمایشگاه بازتاب منفی گسترده‌ای را در محافل رسانه‌ای - فرهنگی برانگیخت. یکی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه در واکنش به گسترش انتقادات مدعی شد که تعدادی از تابلوهای این نمایشگاه برچیده شد اما درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه با محتوای مذکور توضیحی نداد!

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین