عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:
سریال‌های مذهبی همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و... آن‌چنان تأثیرگذار و جهانی شده‌اند که هیچ‌گاه کهنه نمی شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.
عقیق:آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی، تصریح کرد: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه‌های ویژه‌تر به این موضوع متمرکز شوید.

این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما در ترویج مناسک و مراسم‌های مذهبی گفت: به نظرم می‌توانید از این ظرفیت خیلی بیشتر و بهتر استفاده کنید. سریال‌های مذهبی شما همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و... آن‌چنان تأثیرگذار و جهانی شده است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.

رئیس رسانه ملی در این دیدار از اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: اولویت اصلی رسانه ملی در حال حاضر، معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات است و برای تحقق این امر، برنامه های متنوعی در صداوسیما پیش بینی شده و گروه‌های اندیشه ورز در رسانه ملی نیز در حال بررسی راه‌های انتقال مفاهیم اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی هستند. اولویت اصلی رسانه ملی، حفظ دین است و در این مسیر نیازمند یاری مراجع عظام تقلید و طلاب علوم اسلامی هستیم.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اهمیت آموزش رسانه‌ای طلبه‌ها برای پاسخگویی به شبهات دینی خاطرنشان کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با آموزش طلبه‌های علاقه مند به حوزه رسانه، شخصیت‌هایی تربیت کند تا در آینده پاسخگوی نیازهای رسانه‌ای مخاطبان باشند. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با پوشش مناسک اسلامی، گام بزرگی در مسیر گسترش دین در میان جوامع برداشته‌اند. مراحل پیش تولید سریال‌های «حضرت موسی(ع)» و «حضرت سلمان» به پایان رسیده و به زودی با تأمین منابع مالی آنها، ساخت این سریال‌های تاریخی و ماندگار، آغاز خواهد شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین