عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
نماینده سازمان حج و زیارت در عراق خبر داد
نماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های زیارتی عتبات به صورت کوتاه‌مدت برای پزشکان و مهندسان، گفت: این اعزام‌ها به‌صورت ویژه و در روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات خواهد بود.
عقیق: سیدمرتضی حسینی نماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق با اشاره به کمبود وقت جامعه پزشکی و مهندسی کشور گفت: برای این عزیزان کاروان‌های زیارتی کوتاه‌مدت راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: این اعزام‌ها به‌صورت ویژه و در روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات خواهد بود و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که زائران شب‌های جمعه را در کربلا اقامت داشته باشند. اعزام‌ها بسته به نوع سفر سه و چهار روزه و در هتل‌های باکیفیت خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در این کار پیش‌قدم شده و به‌زودی بعد از ماه مبارک رمضان این اعزام‌ها انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم پزشکان و مهندسان که وقت کمی برای سفر دارند، از این برنامه استقبال کنند.

نماینده سازمان حج و زیارت سپس به آمار اعزام زائران در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته قریب به 600 هزار نفر به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند که از سه مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین مرز هوایی بغداد و نجف وارد کشور عراق شدند.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای شهرهای نجف و کربلا تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی هتل کربلا الدولی را با مالکیت 50 درصد ساخته و در مجاورت آن در حال ساخت هتل بزرگ دیگری هستیم.

حسینی با بیان اینکه در شهر نجف در مجاورت صحن حضرت زهرا(س) در حال ساخت هتلی به نام امام علی(ع) هستیم که امیدواریم تا پایان سال 1397 تکمیل و به بهره‌برداری برسد، از ایجاد 9 بسته سفر در قیمت‌های متفاوت برای جذب بیشتر زائر خبر داد و افزود: در حال حاضر در سفر به عتبات عالیات 9 گروه قیمتی که ترکیبی از هزینه‌های کربلا، نجف و کاظمین است، وجود دارد.

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق سپس در مورد طرح ابرار گفت: در طرح ابرار هیچ فرقی از نظر غذا وجود نداشته و فقط از نظر مکان و مدت‌زمان اقامت در عراق متفاوت است. طرح ابرار نسبتاً ارزان‌قیمت بوده و برای بخش‌هایی از جامعه در نظر گرفته‌شده است.

حسینی تصریح کرد: طرح موکب نیز به‌زودی اجرا می‌شود و در این طرح حسینیه‌های عراق برای زائرانی که به‌صورت کاروانی می‌آیند در نظر گرفته‌شده است. مردان و خانم‌ها به‌صورت کاروانی می‌توانند از این طرح که ارزان‌تر هم است، استفاده کنند.

وی سپس به تفاوت اعزام زائران به‌صورت آزاد و توسط حج و زیارت پرداخت و گفت: خدمات بیمه‌ای، درمانگاه، در صورت بروز حادثه منجر به فوت، امنیت، و پیگیری در صورت زندانی شدن زائر، بخشی از خدماتی است که به‌صورت رایگان از سوی حج و زیارت ارائه می‌شود.

حسینی با اشاره به مشکلات زائران آزاد در کشور عراق تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی به‌ غیر از مسیر حج و زیارت به کشور عراق نیایند که در صورت بروز مشکل با دشوارهای متعددی روبرو خواهند شد و البته در برخی موارد جبران‌ناپذیر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین