عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
مدیر مدرسه علمیه مشکات:
مدیر مدرسه علمیه مشکات گفت: در هر خیری والدین خود را شریک کنید این کار برکات زیادی برای شما دارد، بسیاری از سلب توفیق‌ها ناشی از نارضایتی والدین است.
عقیق:حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه شریف به سخنرانی پرداخته و گفت: روزی شخصی نزد حضرت رسول اکرم(ص) رسید و گفت من درباره زنده به گور کردن دخترم گناه کردم آیا راه بازگشت و توبه وجود دارد؛ پیامبر(ص) فرمودند اگر مادر دارید به او خدمت کنید اگر نه به جای مادر به خاله خود خدمت کنید.

وی افزود: یکی از مسائلی که دین به آن بسیار توصیه کرده احترام به والدین است بسیاری از سلب توفیق‌ها ناشی از نارضایتی پدر و مادر از فرزند است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان بیان داشت: گاهی والدین برخی طلاب رضایت به طلبگی فرزند خود ندارند من به آنها توصیه می‌کنم که یا دنبال طلبگی نروند یا رضایت و خشنودی والدین را کسب کنند چراکه بدون رضایت والدین خیری برای آنها نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه مشکات عنوان کرد: زمانی که شما دست به هر عمل خیری می‌زنید یا هر سودی را به دست می‌آورید والدین خود را هم در آن سهیم کنید چرا که این عمل برکات زیادی برای شما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احترام به والدین و رعایت حقوق آنها بسیار بر عاقبت به خیری ما اثر دارد، خاطرنشان کرد: زمانی در اصفهان یک طلبه فوت می‌کند همه رفتار و اخلاق او خوب بوده است اما به این علت که علم خود را به رخ  پدر و مادر کشیده بود هنگام مرگ دچار گرفتاری شد تا زمانی که به واسطه گری یکی از علمای بزرگ والدین اظهار رضایت کردند و او نجات پیدا کرد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین